Nowa inicjatywa Philips TV i Bowers & Wilkins ma połączyć świat zaawansowanych technologii oraz doświadczenia obu firm i umożliwić m.in. przeniesienie osiągnięć w dziedzinie audio wprost do telewizorów. Partnerstwo dodatkowo jest wzmocnione jest wielodekadową tradycją opracowywania swoich własnych technologii, z pełną kontrolą jakości na wszystkich etapach rozwoju i produkcji urządzeń.
Przedstawiając nowe partnerstwo Martijn Smelt, szef działu marketingu Philips TV stwierdził: "Zbyt długo, jako branża, pozwalaliśmy, aby jakość dźwięku była traktowana po macoszemu, biorąc pod uwagę możliwości telewizorów. Wyzwanie, które zostało spotęgowane przez zachwycającą jakość obrazu naszych telewizorów OLED. Dlatego cieszę się, że udało nam się nawiązać współpracę z najlepszą na świecie firmą Bowers & Wilkins, aby zapewnić, że dźwięk naszych high-endowych telewizorów Philips będzie gwarantował niesamowite emocje".
"Nasza współpraca z Philips TV jest fantastyczną okazją, aby pomóc w określeniu parametrów jakości dźwięku i wydajności telewizorów. Znakomita nowa linia telewizorów Philips udostępni doskonale znaną jakość dźwięku nowej grupie nabywców, która jako pierwsza będzie mogła cieszyć się niesamowitymi wrażeniami, jakie może zapewnić jedynie brzmienie Bowers & Wilkins" - powiedział zaś Richard Campbell, szef sprzedaży Bowers & Wilkins.
Ogromny wpływ na efektywność i wydajność współpracy ma także to, że kluczowe działy inżynieryjne obu firm są zlokalizowane w Europie. Centrum innowacyjne Philips TV znajduje się w Ghent w Belgii, natomiast Bowers & Wilkins, sukcesywnie rozwijając swoje brytyjskie centrum badawczo-rozwojowe, zwane również "Uniwersytetem Dźwięku", przeniósł ośrodek ze Steyning do Southwater, tworząc Southwater Research & Engineering (SRE). Pierwszy pokaz możliwości nowego partnerstwa odbędzie się podczas tegorocznej wystawy IFA w Berlinie.
Źródło: Audio Klan