Best Brands Awards to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu. Wybór zwycięzców opiera się tu wyłącznie na opiniach konsumentów, a o ostatecznym kształcie rankingu decyduje badanie przeprowadzone przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK Polonia na próbie 7,5 tysiąca konsumentów. To właśnie konsumenci w rankingu Best Brands są jego jury.
W 2. edycji badanie w Polsce respondentów pytano aż o 50 kategorii produktowych i około 400 marek. Best Brands to jedyne takie badanie, które mierzy siłę rynkową marek, biorąc pod uwagę dwa czynniki: rzeczywisty ekonomiczny wymiar marki (Share of Wallet) oraz jej wymiar emocjonalny i postrzeganie marki przez klienta (Share of Soul).
Ranking, zainicjowany 20 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w Polsce został zaprezentowany po raz drugi. Organizatorem i gospodarzem uroczystej gali jest Group One – największa, niezależna grupa komunikacyjna w Polsce oraz partner merytoryczny GfK Polonia, jeden z globalnych liderów w dziedzinie analityki danych.
Laureatów Best Brands w Polsce wyłoniono w sześciu kategoriach: Best Brand: Overall, Polish Brand, Omnichannel Brand, Sustainability, Life Changing Technology Brand i Brand for Tough Times. Kategorie rankingu odzwierciedlają aktualne trendy na rynku, jak i obszary zainteresowań konsumentów w danym kraju. Są unikalne dla każdej z edycji rankingu.
JBL zostało zwycięzcą w kategorii Best Brand Overall 2023. To nagroda przyznawana za ogólne dokonania. W tej kategorii nagradzane są marki z mocną pozycją rynkową, potrafiące jednocześnie budować trwałą relację z konsumentami, dbające o ich pozytywne doświadczenia, cieszące się lojalnością oraz rozpoznawalnością wśród nabywców.
W tym roku kategoria ta zyskała na unikalności pod jeszcze jednym względem – w 2. edycji Best Brands Poland przyznane zostały dwa tytuły Best Brand Overall. Konsumenci zdecydowali o niemal identycznym wyniku dla JBL i Samsung, choć na co dzień obie marki funkcjonują w tak różnych otoczeniach biznesowych.