Firma Sonance istnieje od 1983 r. Została założona przez Scotta Struthersa i Geoffa Spencera, którzy postanowili wprowadzić na rynek przełomowe w branży audio produkty i rozwiązania. Zauważyli oni wówczas, że nie istnieje system nagłośnieniowy ani żadne urządzenie, które byłoby w stanie zapewnić dużą wydajność akustyczną, a jednocześnie tylko w niewielkim stopniu ingerować w aranżację pomieszczenia odsłuchowego. To doprowadziło do opracowania tzw. głośników architektonicznych – konstrukcji praktycznie niewidocznych po zamontowaniu w ścianie lub suficie.
Innowacyjne produkty
Obecnie Sonance to prężnie działające przedsiębiorstwo. Swoją siedzibę ma w kalifornijskim San Clemente, a więc tam, gdzie historia firmy miała swój początek. Sonance ma w ofercie innowacyjne, a jednocześnie wyjątkowe pod względem wzornictwa produkty, przeznaczone nie tylko do mieszkań i domów, ale także stworzone dla biznesu i do instalacji w miejscach użyteczności publicznej.
Projektanci i inżynierowie pracujący dla firmy Sonance wychodzą z założenia, że wnętrza obiektów – niezależnie od tego, czy prywatnych, czy komercyjnych – nie powinny być zakłócane przez elektronikę i nowoczesne technologie. Dlatego też w ofercie Sonance nie brakuje produktów, które pozwalają na nagłośnienie przestrzeni, a jednocześnie są niemal niewidoczne.
Oferta produktowa firmy Sonance
Produkty audio firmy Sonance to subtelne połączenie wysokiej jakości, zbalansowanego brzmienia i stylowego, dyskretnego wzornictwa. Sprawdzą się więc zarówno w domach, jak i obiektach, takich jak hotele, sklepy, galerie handlowe, restauracje, siłownie i wiele innych.
Sonance ma niezwykle różnorodną ofertę produktową. W portfolio amerykańskiego producenta znajdziemy:
• Serię Visual Performance – są to głośniki ścienne i sufitowe doskonałe do nagłośnienia różnorodnych przestrzeni. Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów dla produktów z tej linii jest niskoprofilowa maskownica, której konstrukcja pozwala na malowanie, co pozwala sprawić, że głośnik wtapia się w otoczenie.
• Serię Architectural – znajdziemy w niej głośniki ścienne i sufitowe, które perfekcyjnie łączą dużą wydajność i estetykę klasy premium. Produkty w tej linii mają płaskie bezramkowe maskownice. Na uwagę zasługują ponadto nowoczesne materiały wykorzystywane w przetwornikach elektroakustycznych o zaawansowanej konstrukcji, zapewniających wysokiej jakości brzmienie.
• Serię Invisible – w tej linii produktowej dostępne są głośniki instalacyjne, które ze względu na swoją nietypową budowę, a następnie możliwość wykończenia w kolorze otaczającej powierzchni (ściany/sufitu), niemal znikają w pomieszczeniu.
• Głośniki ogrodowe – stanowią równie istotny, a jednocześnie niezwykle oryginalny trzon oferty Sonance. Są to przede wszystkim modele o wzmocnionej konstrukcji, przystosowane do instalacji na zewnątrz pomieszczeń, a przy tym niezwykle łatwe w instalacji i użytkowaniu.
• Produkty do kina domowego – są to głośniki o specjalnej konstrukcji, opracowane z myślą o zastosowaniu w instalacjach wielokanałowych. Mamy tu m.in. modele doskonale nadające się na głośniki efektowe, ale także soundbary i subwoofery, które zostały specjalnie zaprojektowane po to, aby wydobyć to, co najlepsze z wielokanałowej ścieżki dźwiękowej odtwarzanej np. podczas oglądania filmów i seriali dostępnych na popularnych platformach VoD. Głośniki te zapewniają niezwykłą wydajność dźwiękową. Podobnie jak modele z innych serii marki Sonance, nie wpływają istotnie na aranżację pomieszczenia, w którym są montowane.
W ofercie firmy Sonance nie brakuje również wzmacniaczy instalacyjnych, które można zainstalować w szafie typu rack. Urządzenia te pozwalają wydobyć to, co najlepsze z głośników amerykańskiego producenta.
Bogatą ofertę produktową Sonance uzupełniają regulatory głośności, selektory głośników, a także rozmaite akcesoria audio, które ułatwiają montaż i konfigurację systemu nagłośnieniowego opartego na sprzęcie marki Sonance.
Źródło: Audio Klan