Innowacyjne rozwiązania, nowoczesne wzornictwo oraz funkcjonalność rozwiązań i usług odpowiadają na zróżnicowane potrzeby widzów, zapewniając im wysoką jakość obrazu i dźwięku oraz komfort bezpiecznego użytkowania telewizorów.
Według instytutu badawczego Omdia udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2024 roku osiągnął poziom 28,3%. Tym samym producent po raz kolejny zajął pozycję lidera branży, którą utrzymuje nieprzerwanie od 2006 roku.
Samsung umocnił swoją pozycję lidera na rynku telewizorów najwyższej klasy, szczególnie w segmencie urządzeń premium (powyżej 2500 USD) i telewizorów o ultradużych przekątnych ekranu (75 cali i więcej):
• Telewizory premium (od 2500 USD) – Samsung zdobył 49,6% udziału w tym rynku, co stanowi niemal połowę globalnego rynku telewizorów premium.
• 75 cali i więcej – Samsung był liderem w kategorii urządzeń o ultradużych przekątnych ekranu, osiągając udział w rynku na poziomie 28,7%.
Czytaj również nasze testy urządzeń Samsung
Sukces modeli telewizorów QLED i OLED
Samsung utrzymał również pozycję lidera, jeśli chodzi o modele QLED i OLED, wzmacniając tym samym swoją dominację w branży telewizorów premium:
• Telewizory QLED – ze sprzedażą na poziomie 8,34 miliona sztuk, Samsung uzyskał 46,8% udziału w rynku, jeszcze bardziej wzmacniając swoją pozycję lidera w tej kategorii. Globalny rynek modeli QLED również odnotował znaczny wzrost, przekraczając po raz pierwszy 10% całkowitej sprzedaży telewizorów.
• Telewizory OLED – sprzedaż telewizorów OLED firmy Samsung osiągnęła w 2024 roku poziom 1,44 miliona sztuk, zapewniając marce udział w rynku wynoszący 27,3%. Oznacza to wzrost liczby sprzedanych urządzeń o 42% oraz zwiększenie udziału w rynku o 4,6% (rok do roku), potwierdzając tym samym wysoki poziom popytu na innowacyjne modele OLED marki Samsung.
Technologia Vision AI, Art Store i bezpieczeństwo
Na targach CES 2025 marka Samsung zaprezentowała założenia Vision AI – przełomowego spojrzenia w dziedzinie telewizorów wykorzystujących sztuczną inteligencję, które wykracza daleko poza tradycyjne formy rozrywki. Analizując preferencje, plany oraz nawyki użytkowników, technologia Vision AI oferuje wysoce spersonalizowane wrażenia wizualne.
Ponadto w tym roku Samsung udostępni ofertę sklepu ze sztuką Art Store [3], która pierwotnie była dostępna wyłącznie na modelu The Frame, także na telewizory Neo QLED i QLED. Tym samym firma Samsung zapewni szerszej grupie odbiorców możliwość zakupu spersonalizowanych dzieł sztuki cyfrowej.
O bezpieczne korzystanie z telewizorów Samsung dba platforma Knox Security [4]. To zaawansowany, autorski system zabezpieczeń urządzeń, rozwijany przez Samsung od ponad 12 lat. Połączenie rozwiązań sprzętowych i programowych, które przetwarza wrażliwe i poufne dane w zamkniętych strefach, chroniąc je jednocześnie przed atakami złośliwego oprogramowania.
Początkowo opracowana dla smartfonów i tabletów, technologia została zaimplementowana również w telewizorach Samsung Smart TV. Knox Security oferuje użytkownikom dodatkową warstwę ochrony przed atakami złośliwego oprogramowania, próbami przejęcia kontroli nad urządzeniem czy naruszeniami prywatności.
[1] Według danych firmy badawczej GfK
[2] Dane firmy Omdia. Ranking przeprowadzony przez firmę zewnętrzną na podstawie własnych danych sprzedażowych dostępnych do lutego 2025 r. Badanie nie zostało zlecone przez Samsung, a poleganie na jego wynikach odbywa się na odpowiedzialność podmiotów trzecich. Nr 1 w Polsce: w oparciu o raport dotyczący sprzedaży detalicznej międzynarodowej firmy badawczej za okres styczeń 2005 – grudzień 2024.)
[3] Aby uzyskać dostęp do pełnej oferty, wymagana jest subskrypcja Art Store. Subskrypcja wiąże się z opłatami. Dzieła sztuki w Art Store mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.
[4] Bezpieczeństwo Samsung Knox dotyczy telewizorów Samsung z systemem Tizen®, wprowadzonych na rynek od 2015 roku. Aktualizacja oprogramowania zabezpieczeń jest zapewniana przez trzy lata od premiery produktu. Wymagana jest najnowsza aktualizacja oprogramowania.