Po trzech pierwszych kwartałach br. Epson ma 95 proc. udziałów w rynku projektorów multimedialnych1. W ciągu zaledwie pół roku zdobył praktycznie połowę rynku modeli o ultrakrótkim rzucie.
Jak wynika z badań przygotowanych przez międzynarodową firmę badawczą Futuresource Consulting w ciągu trzech pierwszych kwartałów tego roku sprzedaż projektorów w Polsce wzrosła o 31 proc. Kryzys minął i można mówić o tendencji wzrostowej. Epson, czołowy globalny producent projektorów w technologii 3LCD zdominował rynek projektów multimedialnych, ultrakrótkich, ale także tych panoramicznych (WXGA) dedykowanych dla biznesu.
Wzrost dotyczy praktycznie wszystkich sektorów rynku. Trzeci kwartał br. to dla Epsona bardzo duży wzrost sprzedaży modeli do kina domowego. W tym okresie udział w rynku wzrósł do 46 proc. Jest to dokładnie dwa razy więcej w porównaniu z producentem, który znalazł się na drugiej pozycji z udziałem 23 proc.
Dowodem na to, że rynek cały czas się rozwija jest fakt, że w ciągu zaledwie kilku miesięcy, które minęły od momentu wprowadzenia do oferty projektorów o ultrakrótkim rzucie, Epson zdobył praktycznie połowę rynku - 48 proc. Modele te zostały zaprojektowane pod kątem specyficznych potrzeb sektora edukacyjnego, ale bardzo dobrze sprawdzają się także w firmach.