Strata netto w roku finansowym kończącym się 31 marca może wynieść 765 mld jenów, czyli 9,6 mld USD. Analitycy zakładali, że wynik ten nie przekroczy 25 mld jenów, spółka zaś w maju tego roku spodziewała się wyniku dodatniego.
W poprzednim roku obrachunkowym drugi pod względem wielkości japoński producent telewizorów odnotował rekordową stratę w kwocie 772 mld jenów.
Koncern zapowiedział wstrzymanie sprzedaży smartrfonów na europejskim rynku. Zamraża także inwestycję w elektrownię słoneczną w Malezji. Spółka po raz pierwszy od 1950 r. nie wypłaci także dywidendy.
Według danych zaprezentowanych przez Yuiji Fujimoriego, analityka tokijskiego oddziału Barclays, strata spółki wygenerowana przez segment telewizorów w ciągu ostatnich czterech lat obrachunkowych wyniosła łącznie 394 mld jenów. Z kolei wyliczenia DisplaySearch, wchodzącej w skład NPD Group, wskazują, że w 2011 r. po raz pierwszy od 2004 r. spadła globalna sprzedaż odbiorników telewizyjnych. W drugim kwartale tego roku sprzedaż zmniejszyła się natomiast o 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r.
Panasonic zapowiada, że nie zaprzestanie produkcji telewizorów, jak głoszą niektóre media.
Puls Biznesu