Pracę zachowało 75% pracowników w fabryce w Kronach, jednak już wcześniej we współpracy z rządem Bawarii w procesie restrukturyzacji zmniejszono zatrudnienie, obniżając tym samym koszty funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Stargate Capital jest firmą specjalizującą się w przejmowaniu przedsiębiorstw w trudnej sytuacji rynkowej i zapewniającą im finansowanie oraz pomoc w zarządzaniu. Na czele stoi Mark Hüsges, menedżer niezwykle doświadczony na polu restrukturyzacji i przywracania firm na drogę rozwoju.
- "Innowacyjne technologie, cieszący oczy design, personalizowane produkty to cechy charakterystyczne marki Loewe. Działamy tak, aby przypomnieć o tych mocnych stronach. Mocno wierzę, że dzięki naszemu doświadczeniu i międzynarodowej sieci Loewe osiągniemy w segmencie luksusowej elektroniki użytkowej wielkie rzeczy"- podkreśla Mark Hüsges. O zaangażowanu Stargate Capital mają świdczyć dziesiątki milionów euro, jakie zostaną zainwestowane w firmę z Kronach w najbliższych latach.
Stargate Capital był zainteresowany współpracą z Loewe od początku procesu samo- zarządzanej upadłości. W procesie oceny ofert inwestorów zarząd Loewe zdecydował się na propozycję Panthera Group. Jak się jednak okazało na początku roku, inwestor nie wywiązał się ze zobowiązań wynikających z umowy zawartej z Loewe. Otworzyło to ponownie przed Stargate Capital możliwość współpracy ze znaną marką.
Działalność Loewe będzie teraz prowadzona przez nowopowstałą firmę Loewe Technologies GmbH. Nowy byt ma solidne podstawy finansowe i zrównoważony model rozwoju. Transformacja i restrukturyzacja Loewe zakończyła się sukcesem. Nowa sytuacja Loewe pozwoliła zapewnić stały dostęp do matryc, a tym samym zabezpieczyć płynność produkcji i odpowiednie stany magazynowe.
Długofalowe plany
Zakończenie procesu pozyskiwania inwestora pozwoliło Loewe w pełni skupić się na przyszłości. Rezultatem są poważne plany dotyczące nowych produktów, których premiera odbędzie się na berlińskich targach IFA we wrześniu tego roku. Loewe, dotąd skoncentrowana na produkowaniu telewizorów, teraz kieruje swoje zainteresowanie w stronę platform inteligentnej rozrywki.
Warto też zaznaczyć, że w dalszym ciągu znakiem firmowym Loewe będzie wyjątkowy design. Modele nowych telewizorów prezentowane na światowym spotkaniu dystrybutorów, które do IFA nie będą ujawnione publicznie, zdaniem wielu prezentują się najlepiej w historii. Wciąż wagę przykłada się do charakterystycznej dla marki personalizacji urządzeń.
Do końca 2014 roku Loewe nie tylko zaprezentuje nowe produkty ale zacznie wdrażać strategię pozwalającą na odzyskanie pozycji rynkowej. Proces restrukturyzacji solidnie odchudził przedsiębiorstwo, zmniejszył koszty funkcjonowania, jednocześnie zapewniając, że najważniejsze z punktu widzenia zachowania tradycji elementy pozostają w doświadczonych niemieckich rękach. Loewe działa od ponad 90 lat i wszystko wskazuje na to, że okres chwilowej zadyszki ma za sobą.
3Logic