Moitory HEDD Audio Type mk2
Aktywne monitory tworzące rodzinę HEDD Audio Type mk2 to dwa modele dwudrożne - Type-05 i Type-07 - oraz dwa trójdrożne - Type-20 i Type-30 - wyposażone w przetworniki nisko- i średniotonowe ze sztywnymi membranami o strukturze plastra miodu. Ich przetworniki wysokotonowe to z kolei autorska konstrukcja HEDD-a bazująca na technologii AMT (Air Motion Transformer).
Pierwszą z nowych wspomnianych technologii zaimplementowanych w serii Mk2 jest Lineariser® - narzędzie, które zapewnia liniową fazę w całym paśmie oraz znakomitą, jak mówi producent, odpowiedź impulsową.
Czytaj również testy z kategorii: Kolumny głośnikowe
Lineariser ma wyrównywać opóźnienia czasowe pomiędzy poszczególnymi przetwornikami głośnikowymi, co znacząco poprawia nie tylko przestrzenność, lecz także naturalność i spójność brzmienia.
Po raz pierwszy w subwooferacg REL pojawiło się także rozwiązanie o nazwie CoP ("Closed or Ported"). Bazuje ono nie tylko na wykorzystaniu odpowiednich zatyczek do portów bass-refleks, lecz także na odpowiedniej korekcji charakterystyki przenoszenia za pomocą zaawansowanego procesora DSP.
Subwoofery BASS 08 i BASS 12
Oba subwoofery aktywne dodatek do nowej linii monitorów. Mniejszy z nich, HEDD BASS 08 jest oparty na 8" specjalizowanym przetworniku subniskotonowym i wzmacniaczu o mocy 300W. HEDD BASS 10 ma z kolei potężny 10" głośnik subniskotonowy napędzany wzmacniaczem o niebagatelnej mocy 700W.
W obu modelach zastosowano wspomniane wyżej technologie - CoP i Lineariser®. Producent zapewnia, że dzięki temu możemy uzyskać optymalny bas w każdej sytuacji, w tym perfekcyjne zgranie pomiędzy subwooferami a resztą głośników. Wszystko to ma nam dawać możliwość wyrównania fazy w całym paśmie audio, wliczając w to najniższy bas.
Subwoofery HEDD Audio mają też możliwość zniwelowania opóźnienia wynikającego z różnicy odległości subwooferów i kolumn od słuchacza w zakresie +/- 2 metrów.
Czytaj również testy z kategorii: Subwoofery
HEDD BASS 08
• Głośnik niskotonowy (membrana o strukturze plastra miodu): 8" (cewka 2")
• Pasmo przenoszenia (-3dB): 24-80 Hz (zmienna)
• Zmienna górna granica częstotliwości: 40-120 Hz
• Zakres LF (-3dB): normalny / rozszerzony: 24 Hz / 20 Hz
• Funkcja LFE (filtr LowPass i wzmocnienie +10 dB): LP 200 Hz / +10 dB
• Wejście 1: analogowe stereo (2 kanały) / Impedancja: 2 x XLR / 22 kΩ
• Wejście 2: AES "in" 1 x XLR
• Wyjście: AES "do" 1 x XLR
• Wyjście do satelity stereo (2 kanały) z wysokim pasmem @ 80 Hz L / R 4. rząd
• Offset satelity @ANALOG OUT ± 2 m, co 0,5 m
• Wzmocnienie wejściowe: ± 12dB
• Czułość wejściowa: 0 dB = 90 dB SPL / 1 m -10 / -4 / 0 / + 4 dB
• HEDD Lineariser®, odłączany, opóźnienie: 30 ms
• Przełącznik fazy: 0/90/180/270 °
• Wzmacniacz mocy / uniwersalna sieć zasilająca 110-240 V: 300 W ICEpower
• Konwersja AD / DA: 96 kHz / 32 bity
• SPL max @ 1 m (połowa przestrzeni): 105 dB SPL
• Obudowa wykończona lakierem satynowym, kolor czarny
• Wymiary (wys. X szer. X gł.): 392 x 290 x 400 mm
• Waga: 17 kg
HEDD BASS 10
• Głośnik niskotonowy (membrana o strukturze plastra miodu): 12"
• Wejścia analogowe: 2 x zbalansowane XLR
• Wejścia cyfrowe: Cyfrowe XLR AES
• Wyjście: cyfrowe XLR AES Through
• HEDD Lineariser (wyłączalny), opóźnienie: 30 ms
• Przełączane filtrowanie dolnoprzepustowe do użytku z różnymi częstotliwościami zwrotnic, w tym dwa tryby LFE
• Przełączany zakres LF: normalny / rozszerzony (15% niższy = mniejszy SPL max) i opcja +10 dB dla LFE
• Selektor wejścia interfejsu AES dla analogowego, AES lewego, AES prawego lub AES mono
• Potencjometr wejściowy czułości, zakres: -10 do + 4 dB, więc konwersja AD może być zoptymalizowana
• Wzmocnienie: potencjometr analogowy od -12 do +12 dB
• Pasmo przenoszenia: 20 Hz do 80 kHz (-3 dB)
• Maksymalny poziom ciśnienia akustycznego: 115 dB SPL Obudowa wykończona lakierem satynowym, kolor czarny
• Wymiary (wys. X szer. X gł.): 595 x 380 x 610 mm
• Waga: 37,1 kg
Ceny:
• Type-05 Mk2: 2999 zł/szt
• Type-07 Mk2: 3600 zł/szt
• Type-20 Mk2: 9000 zł/szt
• Type-30 Mk2: 12700 zł/szt
• Bass 08: 4500 zł/szt
• Bass 10: 9000 zł/szt
Źródło: MIP