Nawet około 30 lat po wprowadzeniu kolumny na rynek, Nautilus nadal pozostaje efektownym wizualnie głośnikiem, co jest potwierdzeniem przełomowej wizji Johna Bowersa – założyciela firmy, który zainicjował projekt Nautilus na krótko przed swoją śmiercią – oraz Laurence’a Dickiego, głównego inżyniera brytyjskiej marki, który z kolei ostatecznie odpowiadał za realizację tego projektu.
Celem było "stworzenie głośnika, który nie będzie brzmiał tak jak głośnik", i choć idea projektu kolumny Nautilus była prosta, to stanowiła ogromne wyzwanie.
Pięcioletni projekt jest przykładem, jak wiele negatywnych cech obudowy głośnika można wyeliminować dzięki innowacyjnemu podejściu i szerokiemu zakresowi wymagań, ale bez ograniczeń czasowych i kosztowych.
W efekcie inżynierowie i projektanci Bowers & Wilkins stworzyli rewolucyjne osiągnięcie – koncepcję wykładniczo zwężającej się tuby, która przyniosła im Nagrodę Królowej (Queen’s Award) za innowacyjność.
Czytaj również nasze testy kolumn głośnikowych Bowers & Wilkins
Tuba Nautilusa okazała się tylko jednym z wielu przełomowych rozwiązań opracowanych w ramach projektu Nautilus, które wpłynęły na przyszłe projekty produktów firmy. Razem z modelem 801 Nautilus był kluczowym elementem, który pomógł Bowers & Wilkins zbudować swoją pozycję jako wiodącej marki audio na świecie, szczególnie w oczach profesjonalistów z branży muzycznej.
Mimo upływu 30 lat od debiutu kolumn Bowers & Wilkins Nautilus wciąż jest on produkowany w taki sam sposób, co oznacza, że budowa tego modelu to żmudny, ręczny proces. Ponad tydzień zajmuje skonstruowanie jednej obudowy głośnika – jeszcze przed szlifowaniem, malowaniem czy polerowaniem. Nic dziwnego zatem, że popyt na kolumny Nautilus przewyższał podaż w ciągu 30 lat istnienia tego modelu. Obecnie oczekiwanie na nowy zestaw głośnikowy Nautilus wynosi około 14 miesięcy.
Bowers & Wilkins Nautilus jest dostępny standardowo w trzech kolorach: Midnight Blue Metallic, Silver i Black, a teraz także w jubileuszowym Abalone Pearl. Bowers & Wilkins umożliwia również dostosowanie koloru produktu do indywidualnych wymagań klienta za dodatkową opłatą.