Charakterystycznym elementem wszystkich produktów jest eleganckie wzornictwo i wyrazisty odcień czerwieni, który doskonale odzwierciedla unikalny styl marki Ferrari.
"Jesteśmy bardzo podekscytowani tą współpracą. Kiedy zebraliśmy się, aby nad nią pracować, mieliśmy silne poczucie tworzenia historii" - przyznaje Kristian Teär, dyrektor generalny Bang & Olufsena.
"Założyciele Enzo Ferrari, Peter Bang i Svend Olufsen, byli wizjonerami, którzy na nowo zdefiniowali swoje branże, kwestionując istniejący porządek. Ich dziedzictwo przetrwało dziesięciolecia i do dziś jest tym, co popycha obie marki do osiągania nowych szczytów" - dodaje Teär.
Przez ponad pół wieku firma Bang & Olufsen, mająca swoją siedzibę w Struer w Danii, kształtuje globalne standardy w dziedzinie dźwięku już od 1925 roku. Równocześnie Ferrari, firma działająca od 1947 roku w Maranello we Włoszech, rewolucjonizuje świat motoryzacji.
Obie te wyjątkowe marki są nie tylko źródłem ciągłych innowacji, lecz także inspiracją dla innych. Ich niezwykła współpraca, bazująca na wieloletnim doświadczeniu i wiedzy, złączyła dziedzictwo, kunszt i design w spójny sposób.
Ponadczasowa czerwień
Słynne stwierdzenie Enzo Ferrariego brzmi: "Poproś dziecko o narysowanie samochodu, a ono narysuje go na czerwono". Kiedy Ferrari zakładał firmę w 1947 roku, czerwony kolor był już wśród międzynarodowych fanów wyścigów symbolem Włoch. I właśnie skojarzenie skłoniło go do wybrania czerwonego jako koloru dla swoich samochodów.
Nawet dzisiaj czerwony pozostaje nierozerwalnie związany z marką Ferrari w świecie sportów motorowych i z tego powodu stał się naturalnym wyborem przy projektowaniu nowej kolekcji.
Inspiracja super samochodem – dźwięk i styl na wyciągnięcie ręki
Kolekcja odbiega od tradycyjnego podejścia firmy Bang & Olufsen – tak twierdzi Christoffer Poulsen, starszy wiceprezes ds. rozwoju biznesu i partnerstw strategicznych w firmie.
"Nasze klasyczne głośniki zazwyczaj harmonijnie wpasowują się w przestrzeń domową, emanując wyrafinowanym designem. Ta kolekcja to jednak zupełnie inny wymiar. Każdy element ma własną, wyjątkową historię do opowiedzenia. Analogicznie do supersamochodów, zawsze przyciągających spojrzenia, te produkty również stają się centrum uwagi, gdziekolwiek się pojawią" - mówi.
Głośnik Bang & Olufsen Beosound 2
Beosound 2 wypełnia dom 360-stopniowym dźwiękiem. Dzięki elastycznej konstrukcji można go umieścić na podłodze, stole lub półce, a także swobodnie przenosić z pomieszczenia do pomieszczenia. Głośnik jest wyposażony w aktywny RoomSense oraz czujniki zbliżeniowe.
W ramach kolekcji Ferrari model Beosound 2 był poddawany procesowi anodowania w zakładach Bang & Olufsen w Struer. Dzięki dokładnemu polerowaniu aluminiowego korpusu uzyskano wyjątkowy połysk, który podkreśla intensywność czerwonego odcienia. Ikoniczny emblemat Ferrari znalazł się pod osłoną.
Czytaj również nasze testy głośników bezprzewodowych Bang & Olufsen
Głośnik Bang & Olufsen Beosound Explore
Beosound Explore jest nieco mniejszy i wyposażony w karabińczyk, więc można go zabierać w podróż i na wycieczki. Jego wytrzymała konstrukcja, wodoodporność oraz odporność na kurz tworzą solidny fundament. Może pracować nawet 27 godzin.
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX i Beoplay H95
W kolekcji nie zabrakło również flagowych słuchawek dousznych Beoplay EX oraz Beoplay H95. Oba modele oferują funkcję aktywnej redukcji szumów.
Pierwszy został wyposażony w 6 mikrofonów, drugi w tytanowe przetworniki gwarantujące doskonałą dynamikę dźwięku. H95 cechuje ponadto wydłużona żywotność baterii.
Czytaj również nasze testy słuchawek Bang & Olufsen