Nowy Lamborghini Temerario, zaprezentowany podczas Monterey Car Week, został zaprojektowany z myślą o najwyższym poziomie osiągów i komfortu, wyposażony w hybrydowy układ napędowy V8 twin-turbo o mocy 920 KM. Oferuje nie tylko wyjątkową wydajność, ale i wiele przełomowych ulepszeń w porównaniu do swojego poprzednika, Huracána. Ma m.in. więcej miejsca dla pasażerów.
"Lamborghini Temerario to drugi i niezwykle ważny kamień milowy dla Sonus faber, jeszcze bardziej wzmacniający współpracę między tymi dwiema legendarnymi włoskimi markami luksusowymi. Jesteśmy podekscytowani, że możemy wprowadzić nasz unikalny element naturalnego dźwięku do tego nowego, doskonałego pojazdu" – powiedział Fiore Cappelletto, wiceprezes i dyrektor generalny ds. motoryzacji w McIntosh Group.
"Dzięki wspólnym wysiłkom zespołu projektowego i badawczo-rozwojowego pod kierownictwem Livio Cucuzzy, Chief Design Officer w Sonus faber, oraz zespołu Lamborghini, nasza współpraca wykracza poza zwyczajność, oferując nie tylko system audio, ale symfonię dźwięku i designu, która uosabia elegancję włoskiej estetyki" - dodaje.
Temerario to najbardziej zaawansowany pojazd w historii Lamborghini pod względem multimediów. System nagłośnienia ma stanowić tu kulminację inżynierii akustycznej i dziedzictwa Sonus faber. Został precyzyjnie opracowany, aby dostarczyć naturalny, czysty i szczegółowy dźwięk, umożliwiając słuchaczowi - jak czytamy w informacji prasowej - doświadczenie go w jego najczystszej formie.
Czytaj również: Lamborghini i Sonus faber stworzyły system car audio
System dźwiękowy Sonus faber - szczegóły
System obejmuje łącznie 7 głośników: po jednym wysokotonowym i średniotonowym w każdych drzwiach, pełnozakresowy głośnik w desce rozdzielczej jako kanał centralny oraz dwa zintegrowane głośniki pełnozakresowe z funkcją surround, umieszczone tuż za kierowcą i pasażerem. Mają tworzyć głębokie i otaczające pasażerów autentyczne środowisko akustyczne.
Cały system został zaprojektowany i dostrojony, aby zapewnić charakterystyczny dla Sonus faber naturalny dźwięk, skoncentrowany przed kierowcą i pasażerem, co pozwala odtworzyć bardzo szczegółową scenę dźwiękową z doskonałą symetrią.
Pasmo przenoszenia rozciąga się od 30 Hz, rejestrując mocne uderzenia bębnów, aż do 30 000 Hz, co jest bliskie maksymalnej częstotliwości słyszalnej przez ludzkie ucho. Strategicznie umieszczony neodymowy silnik w centrum urządzenia, wraz z odwróconą strukturą, zwiększa czystość dźwięku i pełni funkcję wtyczki fazowej, podczas gdy smukła konstrukcja optymalizuje wykorzystanie przestrzeni.
Każdy element systemu został starannie dobrany, aby podnieść jakość doznań w samochodzie i został specjalnie zaprojektowany, aby dostarczyć unikalny, emocjonalny dźwięk Sonus faber. Dzięki temu systemowi audio, Lamborghini Temerario staje się nie tylko pojazdem sportowym, ale także kompletnym doświadczeniem sensorycznym, które wzbogaca każdą podróż o niezapomniane emocje.
System dopełnia wzmacniacz klasy D o mocy do 750 W, który w połączeniu z zaawansowanym procesorem DSP zapewnia płynne przejścia między sygnałami elektrycznymi a tonami akustycznymi.
Czytaj również nasze testy kolumn głośnikowych Sonus faber
Źródło: Horn Distribution