Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl S - smuklejszy i z nowym układem PCB

06 listopada 2025 Sprzęt

Nu-Vista Vinyl S to w pełni zbalansowany, dyskretny przedwzmacniacz gramofonowy klasy A, który przenosi technikę i estetykę brzmienia modelu Nu-Vista Vinyl 2 do smuklejszej, bardziej przystępnej konstrukcji. Nowy układ PCB i przeprojektowana obudowa serii "S" pozwolił zmniejszyć mechaniczny "footprint" o około 45%, zachowując esencję Nu-Vista.

• W pełni zbalansowana, dyskretna topologia; 3-częściowy tor wzmocnienia w klasie A.
• Pasywna, rozdzielona korekcja: krzywe RIAA, DECCA, COLUMBIA.
• 8× nuwistor 7586 w zbalansowanym buforze; ultra-niski szum i wysoka odporność na mikrofonowanie.
• Filtr subsoniczny: OFF / Mild (IEC) / Standard (18 dB/okt @ 20 Hz).
• Zakresy MM/MC: MM 40/43/46/49 dB, MC 60/63/66/69 dB; +6 dB w każdym trybie.
• Wejścia/wyjścia równoległe: 2× RCA + 2× XLR (wejścia), RCA + XLR (wyjścia), z niezależnymi stopniami – mogą pracować jednocześnie.
• Super Silent Power Transformer, filtr EMI i DC-blocker; niskoszumowe zasilanie dla każdego kanału.
• Kolorowy wyświetlacz, pamięć ustawień per wejście, ściemnianie, pilot Nu-Vista "S".
• Nowa, smukła obudowa "S" frezowana z aluminium – ekranowanie jak klatka Faradaya.
Panel tylny: wejścia 2×RCA/2×XLR, wyjścia RCA/XLR, uziemienie.

Nu-Vista Vinyl S zachowuje kluczowe obwody i nuwistorową topologię klasy A znaną z większego modelu, a dzięki przemyślanym zmianom konstrukcyjnym oferuje ten sam charakter brzmienia w bardziej kompaktowej i przystępnej formie.

Rozwiązania techniczne (Technical Talk)

Jak w Nu-Vista Vinyl 2, zastosowano w pełni dyskretny, prawdziwie zbalansowany tor. Wzmocnienie realizują trzy stopnie w klasie A, a dwustopniowa, całkowicie pasywna korekcja (split-passive) zapewnia bardzo dokładne odwzorowanie idealnych krzywych EQ.

Osobne płytki dla lewego i prawego kanału, z zbalansowanym, dyskretnym stopniem Nuvistor, gwarantują - jak mówi producent - minimalny szum, zniekształcenia i niską impedancję wyjściową. RCA i XLR mają oddzielne stopnie, dzięki czemu mogą pracować jednocześnie.

Czytaj również nasze testy urządzeń Musical Fidelity

Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl S - front

Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl S - tylny panel

Dyskretne układy – dlaczego?

Zamiast wzmacniaczy operacyjnych wykorzystano setki dyskretnych elementów (tranzystory, rezystory, kondensatory). Choć wymaga to więcej pracy projektowej, przekłada się na bardziej neutralne, naturalne i żywe brzmienie – zgodne z "sygnaturą" Musical Fidelity.

Prawdziwie zbalansowany tor

W urządzeniu dodatnia i ujemna połówka sygnału są przetwarzane niezależnie dla obu kanałów, co podwaja liczbę sekcji wzmacniających i wymaga bardzo starannego projektu PCB. Efekt: maksymalne tłumienie zakłóceń i najlepszy możliwy stosunek sygnał/szum (SNR).

Możliwości dopasowania wkładek

Każde z wejść RCA/XLR można osobno skonfigurować jako MM lub MC, z szerokim zakresem gain oraz przełączanym obciążeniem (pojemność/impedancja). Ustawienia zapamiętywane są per wejście. To pozwala perfekcyjnie dopasować Nu-Vista Vinyl S do praktycznie każdej wkładki.

Czytaj również: Wzmacniacz zintegrowany Musical Fidelity B1xi – powrót legendy w nowoczesnej odsłonie

Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl S - wnętrze

Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl S - płytka

Zasilanie (Power Supply)

Dedykowany, enkapsulowany toroid o bardzo niskiej emisji z filtrem EMI i DC-blockerem eliminuje przydźwięk transformatora. Każdy stopień dyskretny ma serwo DC, a przedwzmacniacz zasilają dwa symetryczne, niskoszumowe zasilacze – po jednym na kanał.

Jakość wykonania (Heroic Build Quality)

Nowa, smuklejsza obudowa "S" oraz optymalizacje PCB dały około 45% mniejszy footprint. Frezowane z profili aluminiowych panele gwarantują odporność na wibracje i świetne ekranowanie elektromagnetyczne (obudowa jak klatka Faradaya). Nowy pilot "S" wykonano z litego aluminium.

Czytaj również: Musical Fidelity X-Tube - dla poprawy brzmienia każdego źródła cyfrowego i analogowego

Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl S - pilot

Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl S - front

Musical Fidelity Nu-Vista Vinyl - specyfikacja techniczna

Wejścia/wyjścia
• Wejścia: 2× RCA, 2× XLR (konfigurowalne MM/MC, pamięć ustawień)
• Wyjścia: 1× RCA (500 mV nom., 10 V max), 1× XLR (1 V nom., 20 V max) – niezależne stopnie, praca równoległa MM
• Wzmocnienie (XLR): 40/43/46/49 dB
• Pasmo: ±0,25 dB
• Czułość: 5 mV IN → 500 mV OUT (40 dB, 1 kHz)
• Impedancja wejściowa: 47 kΩ; pojemność: 50–400 pF (skokowo)
• THD (1 kHz): <0,005%; Margin: 32 dB; SNR: >101 dB A-wt (40 dB) MC
• Wzmocnienie (XLR): 60/63/66/69 dB
• Pasmo: ±0,3 dB
• Czułość: 500 µV IN → 500 mV OUT (60 dB, 1 kHz)
• Impedancja wejściowa: 5 Ω – 47 kΩ (skokowo); pojemność: 400 pF
• THD (1 kHz): <0,008%; Margin: 32 dB; SNR: >82 dB A-wt (60 dB)

Funkcje
• Krzywe EQ: RIAA / DECCA / COLUMBIA
• Filtr subsoniczny: OFF / Mild (IEC) / Standard (18 dB/okt @ 20 Hz)

Zasilanie i gabaryty
• Zasilanie: 115/230 VAC 50/60 Hz (fabrycznie), opcja 100 VAC
• Pobór mocy: do 40 W, <0,5 W w standby
• Wymiary (S×W×G): 483 × 131 × 404 mm
• Masa: 14 kg (netto)

Dane techniczne mogą ulec zmianie.

Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2025

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu