LG zamierza zaprezentować użytkownikom, jak wygodne może być wykorzystanie telewizorów SMART TV, oferujących urządzenie wyposażone między innymi w domowy "panel sterowania" (Home Dashboard), intuicyjny interfejs użytkownika i funkcję User eXperience.
Telewizor LG SMART TV przedstawiany na targach IFA reprezentuje cztery kluczowe koncepcje: "Easy, Fun, More and Better" (łatwość obsługi, dobrą zabawę, większe możliwości i lepszą jakość). Koncepcja "Easy" dotyczy łatwości i wygody obsługi, co LG osiąga dzięki domowemu panelowi sterowania (Home Dashboard). Za pomocą jednego ekranu można wybierać aplikacje i uaktywniać wiele dodatkowych treści. Domowy panel sterowania przypomina portal internetowy ułatwiający użytkownikom błyskawiczne wybieranie ulubionych treści bez potrzeby odwiedzania wielu stron WWW.
Podczas targów IFA 2010 LG pokaże również pilot zdalnego sterowania Magic Motion. Jest to narzędzie umożliwiające użytkownikom znajdowanie pożądanych treści przez wskazanie opcji na ekranie i kliknięcie przycisku. Pilot w połączeniu z panelem sterowania Home Dashboard tworzy intuicyjny interfejs użytkownika, dzięki którym telewizor LG SMART TV staje się najłatwiejszym w obsłudze produktem z branży rozrywki domowej, jaki do tej pory wyprodukowano.
LG SMART TV to produkt nastawiony na zapewnianie rozrywki (aspekt "Fun") dostosowanej do różnych stylów życia oferujący różnorodne aplikacje telewizyjne. Pilot Magic Motion umożliwia na przykład zamalowywanie obrazków w kolorowankach albo naukę pierwszej pomocy na podstawie symulowanych sytuacji. Można też skorzystać z aplikacji do jogi, oferującej przydatne porady i ćwiczenia relaksacyjne.
"More", czyli większe możliwości, to koncepcja dotycząca korzystania z treści cyfrowych i przesyłania informacji do telewizora za pomocą technologii Media Link. Oprócz bezpośredniego dostępu do filmów i obrazów dostępnych online użytkownicy mogą w łatwy sposób wysyłać do sieci własne materiały. Dzięki bezprzewodowej transmisji treści posiadacze inteligentnych telefonów będą mogli się cieszyć ulubionymi programami także poza domem. LG rozszerza zasięg sprzętu służącego do rozrywki - iPadów, komputerów osobistych, odtwarzaczy multimedialnych czy systemów kina domowego - na wszystkie dziedziny i aspekty życia człowieka.
Aby pokazać, w jaki sposób nowe rozwiązania zapewnią lepszą jakość rozrywki (aspekt "Better"), firma LG zaprezentowała szybkie odsyłacze do dodatkowych treści, z których najchętniej korzystają widzowie, np. treści z serwisów YouTube, Maxdome, Orange i MLB. Na tych solidnych podstawach oparto ogromny wybór treści online, dostępny dzięki umowom zawartym przez LG z największymi dostawcami usług i treści internetowych. LG koncentruje się przy tym na nawiązywaniu współpracy z największymi dostawcami, aby zmaksymalizować wartość rozrywki, co obejmuje także możliwość korzystania z usług płatnych.
Zaawansowane i łatwe w obsłudze produkty LG SMART TV zostaną wprowadzone na rynek na początku 2011 r.