Przedwzmacniacz gramofonowy Audio Research PH6

25 września 2010 Sprzęt

Poprzedni model PH5 pojawił się na rynku w lipcu 2004 roku. Nadszedł wreszcie czas, by udoskonalić najbardziej przystępny cenowo przedwzmacniacz gramofonowy, jakim był PH5.

Zewnętrznie Audio Research PH6 charakteryzuje się tymi samymi zmianami kosmetycznymi, co inne ostatnie produkty ARC, wyposażony jest standardowo w srebrne uchwyty frontowe i małe aluminiowe przyciski pod wyświetlaczem. Pozostała cześć obudowy oraz płyta górna wykonane są w kolorze czarnym. PH6 występuje również w czarnej wersji kolorystycznej.


Układ funkcji sterujących i funkcjonalność PH6 jest identyczna jak poprzednika, na ściance przedniej umieszczono przyciski Power (Zasilanie), Mute (Wyciszenie), Mono, oraz Loading (Obciążenie). Wybór obciążenia wkładki dostępny jest zakresu 47K, 1000, 500, 200 i 100 omów. Wszystkie funkcje zdublowano na pilocie zdalnego sterowania. Panel tylny zawiera w sobie parę wejść i wyjść sygnałowych typu single-ended (RCA), zacisk uziemienia oraz gniazdo zasilające IEC 15A.

Podobnie jak poprzednik, PH6 jest urządzeniem hybrydowym, wyposażonym w układ wejściowy oparty o tranzystory JFET o wysokim wzmocnieniu, stała stabilizację prądu oraz brak globalnego sprzężenia zwrotnego. Podczas gdy PH5 wykorzystywał cztery lampy 6922, PH6 wyposażono w dwie podwójne triody 6H30. Zamiast dokonywać wymiany lamp co ok.2000 godzin, użytkownik PH6 może liczyć na co najmniej 4000 godzin pracy urządzenia na jednym komplecie lamp.

Pasmo przenoszenia wynosi od <0.5 Hz aż do 400 kHz. Całkowite wzmocnienie wzrosło (o 0.5 dB) do 58 dB, odpowiedź stopnia korekcji krzywej RIAA jest nieco lepsza a całkowity poziom szumów jest nawet jeszcze niższy niż w PH5. Nowy jest również transformator zasilający typu R-Core i jest on produkowany na terenie Stanów Zjednoczonych.


Pod względem brzmieniowym Audio Research PH6 plasuje się w dużo wyższej lidze niż poprzednik. Jego udoskonalenia w warstwie dźwiękowej są natychmiast zauważalne – wyższy poziom rozdzielczości, poprawiony zakres dynamiki w skali mikro jak i makro, precyzyjniejszy poziom ogniskowania dźwięku w obrębie szerszej sceny dźwiękowej przekładają się po prostu na większą ilość powietrza. Prawdziwą niespodzianka jest czystość i większa swoboda brzmienia PH6, pozwalająca dosłownie zanurzyć się w muzyce; to właśnie to czyni brzmienie analogu tak magicznym.

Cena: 12 400 zł

 

Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu