Gdy kilkanaście lat temu z poczciwych walkmanów przesiadaliśmy się na media cyfrowe, tak wygodne w sprzęcie przenośnym, nieznana wcześniej firma Creative Labs stała się szybko potentatem popularnych "empetrójek". Sukces i euforia nie trwały jednak tak długo, jakby sobie życzył producent, bo w poprzek stanęły smartfony, w których odtwarzacz muzyczny został szybko jedną z podstawowych funkcji.
Przez pewien czas o firmie Creative zrobiło się więc ciszej, ale niedawno marka znalazła sobie nową specjalizację obok nieustannie produkowanych (choć już dzisiaj także mniej popularnych) kart muzycznych do komputerów, pojawiły się słuchawki.
Creative ma doświadczenie w technikach przesyłania sygnału, dlatego część oferty zajmują modele bezprzewodowe. Najnowszy to Creative WP-450 w cenie 500 zł, wyposażony w moduł Bluetooth i niewielki moduł mikrofonu, pozwalający na odbieranie rozmów przy współpracy ze smartfonami.