Nowa rodzina wzmacniaczy Arcam: A49, P49, C49

23 lipca 2014 Sprzęt
Arcam przedstawia swoje trzy najnowsze urządzenia - wzmacniacz zintegrowany A49, przedwzmacniacz C49 i wzmacniacz mocy P49.

Arcam A49 i Arcam C49

Arcam FMJ A49 i Arcam FMJ C49 korzystają z najlepszych, dobieranych elementów oraz sposobów produkcji. Dzięki zastosowaniu klasy G we wzmacniaczu mocy, toroidalnych, dużych transformatorów zasilających, tłumionych akustycznie obudów, równolegle połączonych tranzystorów końcowych i niebywale niskich zniekształceń oraz szumów zarówno A49, jak i P49 są w stanie wzmocnić dźwięk z mocą i detalicznością oryginału.

W A49 i C49 zastosowano regulację siły dźwięku w trybie dual mono oraz zbalansowany tor sygnału od wejścia do wyjścia, jak również niwelujące zniekształcenia selektory wejść. 

 

Arcam FMJ A49
Arcam FMJ A49

Urządzenia generują moc 200 W na kanał do 8 Ω i 400 W na kanał przy 4 Ω. Pierwsze 50 W dostarczane jest w czystej klasie A, mając przy tym ogromną rezerwę mocy gwarantowaną przez najnowszą generację wzmacniaczy w klasie G - inteligentnie zaprojektowanej i wydajnej. Mierzalne zniekształcenia wynoszą mniej niż jedna część na milion. 

 

Arcam FMJ C49
Arcam FMJ C49

Co to jest klasa G?

 

Klasa G jest odmianą klasy AB. Chodzi w niej o osiągnięcie większej efektywności przy niższych zniekształceniach. Rozwiązanie, jakie się w nich stosuje w celu zwiększenia sprawności energetycznej, polega na dostosowaniu napięcia zasilania wzmacniacza do aktualnie wymaganej mocy wyjściowej. Aby to osiągnąć wykorzystuje się kilka źródeł napięć zasilania.

Przy małych mocach wyjściowych wzmacniacz taki jest zasilany ze źródła o niższym napięciu. Gdy wymagana moc wyjściowa przekroczy jego możliwości, następuje przełączenie i wzmacniacz pobiera energię z innego źródła o odpowiednio większym napięciu. Gdy sygnał wyjściowy spadnie poniżej określonego poziomu, następuje przełączenie odwrotne. W efekcie ogranicza się średni spadek napięcia na tranzystorach wzmacniacza, dzięki czemu występują mniejsze straty mocy i poprawia się jego sprawność.

Arcam FMJ P49

Arcam FMJ P49 został zaprojektowany tak, aby był jak najbardziej funkcjonalny. Można go skonfigurować jako wzmacniacz stereofoniczny, monoblok w trybie mostkowym ("bridge") lub jako wzmacniacz dual mono pozwalający zasilić kolumny w bi-ampingu. Dzięki temu ostatniemu możemy zbudować ultymatywny system stereo, korzystając z przedwzmacniacza C49 oraz trzech P49, zasilając kolumny w tri-ampingu.

 

Arcam FMJ P49
Arcam FMJ P49

Wzmacniacz zintegrowany Arcam FMJ A49

• Moc wyjściowa (20 Hz-20 kHz/0,2% THD): 200 W/8 Ω
• Moc wyjściowa (1 kHz): 400 W/4 Ω
• Zniekształcenia THD (80% mocy wyjściowej, 8 Ω/1 kHz): 0,001%
• Wejścia:
- Wejście gramofonowe:
Czułość wejściowa (1 kHz): 5 mV
Impedancja wejściowa: 47 kΩ + 100 pF
Pasmo przenoszenia (względem RIAA): 20 Hz-20 kHz/± 1 dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 5 mV): 80 dB
Zapas przesterowania: 20 dB
- Wejścia RCA
Czułość wejściowa: 1 V
Impedancja wejściowa: 10 kΩ
Maksymalne napięcie wejściowe: 8 V
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz ± 0.05 dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 1 V/2 V): 105dB
- Wejścia XLR
Czułość wejściowa: 2 V
Impedancja wejściowa: 10 kΩ
Maksymalne napięcie wejściowe: 15 V
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz ± 0.05 dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 1 V/2 V): 105dB
• Wyjścia
- Wyjścia RCA
Napięcie wyjściowe 1.15 V
Impedancja wyjściowa 47 Ω
- Wyjścia XLR
Napięcie wyjściowe: 2.3 V
Impedancja wyjściowa: 200 Ω
- Wyjście słuchawkowe
Maksymalne napięcie wyjściowe (600 Ω) 4 V rms
Impedancja wyjściowa 1 Ω
Zakres obciążenia 16 Ω-2 kΩ

Przedwzmacniacz Arcam FMJ C49

• Wejście gramofonowe:
Czułość wejściowa (1 kHz): 5 mV
Impedancja wejściowa: 47 kΩ + 100 pF
Pasmo przenoszenia (względem RIAA): 20 Hz-20 kHz/± 1 dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 5 mV): 80 dB
Zapas przesterowania: 20 dB
• Wejścia
- Wejścia RCA
Czułość wejściowa: 1 V
Impedancja wejściowa: 10 kΩ 10 kΩ
Maksymalne napięcie wejściowe: 4.6 V
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz ± 0.05 dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 1 V/2 V): 105 dB
- Wejścia XLR
Czułość wejściowa: 2 V
Impedancja wejściowa: 10 kΩ
Maksymalne napięcie wejściowe: 8.2 V
Pasmo przenoszenia: 20 Hz - 20 kHz ± 0.05 dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 1 V/2 V): 105 dB
• Wyjścia
- Wyjścia RCA
Napięcie wyjściowe: 1.15 V
Impedancja wyjściowa: 47 Ω
- Wyjścia XLR
Napięcie wyjściowe: 2.3 V
Impedancja wyjściowa: 200 Ω
• Wyjście słuchawkowe
Maksymalne napięcie wyjściowe (600 Ω): 4 Vrms
Impedancja wyjściowa: 1 Ω
Zakres obciążenia: 16 Ω - 2 kΩ

Wzmacniacz mocy Arcam FMJ P49

• Moc wyjściowa (20 Hz-20 kHz/0,2% THD) 200 W
• Moc wyjściowa (1 kHz) 400 W
• Zniekształcenia THD (80% mocy wyjściowej, 8 Ω/1 kHz) 0,001 %
•  Wejścia:
- Wejścia RCA
Czułość (dla 200 W/8 Ω) 1.15V
Impedancja wejściowa 10kΩ 10kΩ
Pasmo przenoszenia (20 Hz-20 kHz) 20Hz-20kHz ± 0.05dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 1 V/2 V) 110dB
- Wejścia XLR
Czułość (dla 200 W/8 Ω): 2.3V
Impedancja wejściowa 10kΩ
Pasmo przenoszenia (20 Hz-20 kHz): 20Hz-20kHz ± 0.05dB
Stosunek sygnał/szum (ważone A, 50 W, ref. 1 V/2 V): 110dB

Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu