CHRISTINA BRANCO Alegria

Alegria
Wykonanie
Nagranie

Choć należy do ścisłej czołówki wykonawców stylu fado, to od kilku sezonów próbuje poszerzyć tę formułę, czy też zaszczepić innymi wpływami. Najnowsza propozycja firmowana przez Branco jest kontynuacją takiego podejścia.

Wśród zebranych tu trzynastu piosenek, napisanych przez rozmaitych kompozytorów portugalskich, właściwie żaden utwór nie jest utrzymany w konwencji klasycznego fado.

W piosenkach przebija się wprawdzie typowy nastrój melancholii, bo jest on chyba nieodłączną cechą większości wykonań z obszaru Portugalii, lecz w rzewnym głosie Branco odnajdujemy całkiem sporo powiewów radości, a nawet optymizmu.

Niekiedy odnosimy wręcz wrażenie, że wykonawczynią jest artystka pochodząca z bardziej witalnej Brazylii. Rozszerzono klasyczne instrumentarium fado (gitara portugalska, gitara, kontrabas) o fortepian, akordeon, a niekiedy trąbkę czy gitarę dobro.

Ze zbioru zgrabnie napisanych i z wdziękiem wykonanych utworów, rozprawiających o codziennych sprawach, wyłamuje się zaskakująca interpretacja "Cherokee Louise" (Joni Mitchell), lekko skoczna, w bardziej zamaszystym tempie niż w oryginale i ozdobiona stylową solówką na trąbce przypominającej tonem i formą narracje Chrisa Bottiego.

Cezary Gumiński
EMARCY / UNIVERSAL

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation marzec 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista marzec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio marzec 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu