Zespół Koman Band narodził się w 1973 r. z miłości pianisty Janusza Komana do trąbki, a właściwie do sekcji trąbek, która stanowiła o charakterze brzmienia formacji.
Jeśli dodać, że lider grał wyłącznie na fortepianie elektrycznym Fender Rhodes, a siła motoryczna opierała się na sekcji rytmicznej z wyeksponowaną gitarą basową, można się domyśleć, że dominującym stylem był funk z domieszką fusion. Inspiracją były zespoły: Blood Sweat & Tears i Chicago.
Dzięki starannym i ciekawym aranżacjom, natchnionym przez Quincy’ego Jonesa, tej muzyki słucha się z przyjemnością i dziś. Koman Band zasłynął jako grupa akompaniująca wokalistce Krystynie Prońko, z którą w 1975 r. nagrała jej debiutancki album. Towarzysząc jej podczas występów na festiwalu w Opolu, zespół pomógł jej w zdobyciu kilku nagród.
Album "Continuation" zawiera niepublikowane wcześniej na płytach nagrania radiowe Koman Bandu. Otwiera go energetyczny temat "Karambol" z potężnie brzmiącą sekcją dęciaków: czterema trąbkami i saksofonem, licznymi instrumentami perkusyjnymi i gościnnymi solówkami Mateusza Święcickiego na syntezatorze.
W czterech utworach ciekawe teksty zaśpiewał lub melodeklamował grający na kongach Wojciech Tarczyński. Tytułowa suita "Continuation" jest ambitnym dziełem w stylu Mahavishnu Orchestra.
Marek Dusza
GAD Records