Odpowiedź na to pytanie jest najczęściej twierdząca, stąd też prymat zostaje przyznany kanałom przednim lewemu i prawemu, które do tego celu będą służyć. To jednak wpływa na sytuację, w jakiej znajduje się kanał centralny. Ściśle współpracuje on z kanałami lewym i prawym w tworzeniu przedniego pola dźwiękowego w systemie wielokanałowym i jego upośledzenie względem tych kanałów czy inny charakter brzmienia może poważnie osłabić końcowy rezultat.
Biorąc pod uwagę czy to wielokanałowe nagrania muzyczne, głównie koncertowe, w których bardzo ważna będzie dźwiękowa spójność przedniego planu, czy filmową ścieżkę dźwiękową, na której dialogi zostały zapisane właśnie w kanale centralnym, kanał ten musi obsługiwać głośnik dobry, odpowiednio mocny i brzmiący podobne, jak głośniki lewy i prawy. Kanały efektowe, mówiąc najogólniej, mają do spełnienia już mniej odpowiedzialną rolę, i głośniki je obsługujące nie muszą swoją jakością nawiązywać do jakości głośników przednich.