Coraz lepsza jakość obrazu sprawia, że widzowie chętniej wybierają większe ekrany, czyli te od 65 cali wzwyż. W Polsce w 2019 roku telewizory o przekątnej 65 cali stanowiły ok. 10 procent sprzedaży, w 2020 blisko 16 procent.
Ten trend się utrzymuje, a patrząc na dynamikę można zakładać, że w 2021 będzie to już ponad 20 proc. Udział firmy Samsung na rynku telewizorów 65 cali i większych przekracza 40 proc. i także rośnie z roku na rok. Opinie klientów potwierdzają, że wybierając telewizor warto jednak rozważyć zakup większego ekranu niż pierwotnie był w planach.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Samsung w Europie w 2019 roku wynika, że 69 proc. klientów żałuje, że nie wybrało większego ekranu już w momencie instalacji swojego nowego telewizora w domu.
Badanie zostało zrealizowane jesienią 2019 roku na zlecenie firmy Samsung w Polsce, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech i we Włoszech. Zostali nim objęci klienci, którzy kupili telewizor o przekątnej ekranu 55 cali lub większy.