KAYHAN KALHOR & ERDAL ERZINCAL Kula Kulluk Yakisir Mi

Kula Kulluk Yakisir Mi
Wykonanie
Nagranie

Mimo wielowiekowych tradycji w sensie stylistyki i brzmienia rzadko do nas dociera muzyka z obszaru pogranicza Iranu i Turcji.

Absolwent teherańskiego konserwatorium, Kalhor, jest wirtuozem wiekowego instrumentu zwanego kamancheh, który należy zaliczyć do rodziny skrzypiec. Wtóruje mu Erzincan z Turcji, mistrz również tradycyjnego instrumentu baglama, reprezentującego rodzinę lutni; do gry nie używa plektronu, a posługuje się wyłącznie palcami.

Muzycy spotkali się wcześniej w 2004 r., a owocem ich współpracy był album "The Wind". To koncertowe nagranie zostało tajemniczo nazwane "Jak niewyobrażalnym jest podążanie za kimś niewolniczo". W samej rzeczy, esencją muzyki improwizowanej, z jaką mamy tu do czynienia, jest równouprawnienie artystów. Kanwą do owianych mistyczną aurą dialogów są tematy tradycyjne, a oddzielenie wykonywanych w transie improwizacji od skomponowanych motywów jest trudne, tak zintegrowane są oba wątki.

Tradycje perska i turecka przeplatają się harmonijnie, bo w końcu to kraje graniczące, a muzyka nie zna granic. Duet stara się być jednocześnie orędownikiem tradycji, jak i wzbogacać ją odważnym eksperymentowaniem. Coś dla fanów wytrawnych klimatów z tamtych okolic.

Grzegorz Dusza
ECM / Universal

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation luty 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta luty 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista luty 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio luty 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio luty 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu