WHITE MOTH BLACK BUTTERFLY

One Thousand Wings

One Thousand Wings

Wykonanie

Nagranie

Niekwestionowany numer jeden wokalistów nowej fali prog metalu, sympatyczny i wszechobecny ex-frontman Tesseract Dan Tompkins, już po raz drugi współpracuje z mózgiem indyjskiego Skyharbor. Owocuje to genialnym, niezwykle interesującym i relaksacyjnym dziełem, które najłatwiej skategoryzować jako ambient/muzyka eksperymentalna.

Dawno nie słyszałem tak dobrze skomponowanego materiału. Zresztą muszę przyznać, że ambient i pochodne nie są czymś, czym karmię się na co dzień, więc tym bardziej jestem pod wrażeniem tego, co słyszę na "One Thousand Wings". Prawdę mówiąc, gdyby nie fakt, że projekt ten sygnowany jest nazwiskiem byłego wokalisty Tesseract, najpewniej - w zalewie djentu i okołodjentowych produkcji - po ten krążek bym nie sięgnął. A tu proszę - nie dość, że ponownie zakochałem się w głosie Tompkinsa, to po raz drugi już wielbię zmysł kompozytorski Keshava.

Album"One Thousand Wings" dosłownie i w przenośni płynie. Lekko senny nastrój, ciepłe brzmienie i dźwiękowy minimalizm jak najbardziej służą Tompkinsowi, którego gardło pełni tutaj funkcję kluczowego instrumentu. Nie pierwszy raz zresztą, gdyż każdy projekt, w którym artysta ten bierze udział, tworzony jest pod niego. Cóż, trudno się dziwić, skoro chłop sprawdza się w swej roli znakomicie. Jest świetnym storytellerem i czaruje głosem jak nikt inny. Właściwie, to w tym roku tylko James LaBrie zrobił na mnie podobne wrażenie, co świadczy o wstąpieniu Dana do panteonu najlepszych metalowych wokalistów. Przynajmniej anno domini 2013.

Jest w tej muzyce coś niepokojącego, smutnego, depresyjnego, ale paradoksalnie w dziwny sposób kojącego. Jesienno-zimowa aura sprzyja słuchaniu takich płyt, lecz trzeba być ostrożnym, aby melancholijna sieć tkana przez tych dwóch panów (i okazyjnie zaproszonych gości w partiach solowych gitary) nie złapała nas na zbyt długo.

Dźwięków na "One Thousand Wings" jest stosunkowo mało, ale wszystkie smaczki produkcyjno-aranżacyjne i sposób wykorzystania mocno ograniczonego instrumentarium wymuszają wielokrotny i za każdym razem bardziej intrygujący odsłuch. Bez dwóch zdań jeden z albumów roku.

Grzegorz "Chain" Pindor

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu