ZELIA FONSECA Impar

Impar
Wykonanie
Nagranie

Jak zagrać i zaśpiewać bossa novę, żeby nie kojarzyła się z Antonio Carlosem Jobimem? Znam dwie odpowiedzi: Ivan Lins i Zélia Fonseca. Kariera wokalistki, gitarzystki, autorki tekstów i kompozytorki zaczęła się już w 1973 r., kiedy poznała Rosannę Tavares, która również śpiewała własne piosenki.

Nastolatki zaczęły występować w duecie Rosanna & Zélia, ale w rodzinnej Brazylii nie znalazły poklasku. Z 200 dolarami w torebkach wyjechały do Portugalii, potem do Finlandii by w końcu osiąść w Niemczech. Do 2004 r. wydały cztery albumy zyskując sporą popularność w kręgach miłośników brazylianów. Niestety, dwa lata później Rosanna zmarła na raka.

Tytuł albumu "Impar" oznacza samotną, bo Zélia długo nie mogła się zdecydować na solową karierę. Ale warto było czekać na jej nagrania. Piosenki mają łatwo wpadające w ucho melodie, są zaaranżowane nowocześnie, lekką ręką. Znajdziemy tu bogactwo brzmień, którego nie mają nawet brazylijskie nagrania. Do tego wspaniały głos Zélii Fonseca i zmysłowe, rozkołysane jak biodra dziewcząt z Ipanemy, nasycone słońcem interpretacje. Nie trzeba jechać do Rio, żeby znaleźć właściwe natchnienie.

Marek Dusza
Enja/GiGi Distribution

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation marzec 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista marzec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio kwiecień 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu