Troy Andrews, pseudonim artystyczny Trombone Shorty, stanowi jedną z największych atrakcji festiwalowych. Wykonuje muzykę eklektyczną, łączącą jazz tradycyjny, funk, rock, zydeco, blues, funk i hip-hop, wszystkie nurty, jakie kłębią się w Nowym Orleanie. Jest stałą gwiazdą New Orleans Jazz & Heritage Festival, wydając koncertowy album niemal z każdego występu.
Andrews zaczął grać na dziecięcej wersji puzonu od czwartego roku życia, a od ośmiu lat stoi na czele zespołu Trombone Shorty & Orleans Avenue. Sukcesy komercyjne zwróciły uwagę Dona Wasa, szefa Blue Note Records. Dzięki perfekcyjnej produkcji album "Parking Lot Symphony" należy zaliczyć do najlepszych w dyskografii Andrewsa.
Płyta "Parking Lot Symphony" zaczyna się od elegii w stylu nowoorleańskim na puzon, trąbkę, saksofon barytonowy i saksofon tenorowy. Trombone Shorty gra tu nostalgiczne solo na trąbce. W innych utworach zasiada także do fortepianu elektrycznego, a także śpiewa.
Już w drugim temacie "It Ain`t No Use" dołącza ferajna muzyków i chórek, tworząc 14-osobowy big band. To potencjalny hit w stylu r`n`b, a powodzenie mogą zapewnić chwytliwy temat i żywiołowe solówki. Tytułowy "Parking Lot Symphony" brzmi jak najlepsze soulowe hity z lat 70. Skojarzenie z Earth Wind & Fire wielce uzasadnione. Doskonała płyta do auta.
Marek Dusza
BLUE NOTE/UNIVERSAL