DAKOTA STATON

The Complete 1954-1958

The Complete 1954-1958

Wykonanie

Nagranie

Zapomniana dziś Dakota Staton była jedyną jazzową wokalistką, której piosenka "The Late, Late Show" doszła w 1957 r. do czwartej pozycji najpopularniejszych singli w USA. W latach 50. nie było podziału na wokalistki pop i jazz, wszystkie śpiewały z akompaniamentem jazzowych orkiestr.

W nowojorskim klubie usłyszał ją producent Capitol Records i wytwórnia wydała kilka jej singli, a potem popularnych albumów. W 1955 r. magazyn "Down Beat" uznał ją za najbardziej obiecujący talent. Stanton miała absolutny słuch i naturalne poczucie swingu. Te cechy zbliżały ją do Elli Fitzgerald, choć jej wzorem była raczej Dinah Washington. Porównywana do Nancy Wilson, ustępowała jej sławą.

Słuchając dziś jej czystego głosu i kapitalnych interpretacji, zadaję sobie pytanie, dlaczego nie zrobiła kariery na miarę swych koleżanek po mikrofonie. Z pewnością warto poznać jej nagrania. Podwójny album zawiera ich aż 53: kilkanaście singli i albumy: "The Late, Late Show", nagrany z kwintetem George’a Shearinga "In the Night", "Dynamic!" i "Crazy He Calls Me". Rozśpiewane lata 50. nie byłyby tak radosne bez Dakoty Staton. Nawet dziś słucham jej z przyjemnością i chętnie wracam do tego albumu. Słowem, odkrycie po latach.

Marek Dusza
Harmonia Mundi/ CMD

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu