PERREAUX Silhouette SXV2

PERREAUX Silhouette SXV2

Produkty z Nowej Zelandii nie są szeroko znane wśród audiofilów w Europie, przede wszystkim ze względu na bardzo wysokie koszty transportu. Tamtejsze firmy muszą się sporo nagłowić, aby zaproponować produkty, które nie tylko zwrócą na siebie uwagę, ale będą konkurencyjne.

Przedwzmacniacz SXV2 należy do serii Silhouette. Mimo umiarkowanych rozmiarów, we wnętrzu jednej obudowy zmieszczono kompletny zasilacz. Wyłącznik sieciowy znajduje się na tylnej ściance.

Gniazda wejść i wyjść RCA ustawiono inaczej niż zwykle - nie w grupach "wej." i "wyj.", ale w grupach "lewy" i "prawy", ponieważ wewnątrz sygnał dla każdego z kanałów jest prowadzony osobno. Mikroprzełącznikami typu DIP możemy zmienić wzmocnienie/czułość (4 kroki, 0,24-7,5 mV), pojemności obciążenia (5 kroków, 27-417 pF) oraz impedancję obciążenia (6 kroków, 10-47 000 omów).

Mamy możliwość skorzystania z jeszcze jednego ustawienia - wyboru między korekcją RIAA tzw. "standardową", lub IEC, tj. z tłumionym zakresem poniżej 20 Hz.

Montaż jest w całości przewlekany, wzmocnienie dokonuje się w układach scalonych - po trzy na kanał. Na wejściu mamy LT1115 o ultraniskich szumach i zniekształceniach, dalej dwa Burr-Browny OPA2227. Podstawą zasilacza jest transformatorek toroidalny Noratona.

Perraux Silhouette SXV2 został zaprojektowany oraz wyprodukowane w Nowej Zelandii i przybywa z pomiarami wykonanymi indywidualnie dla każdego egzemplarza. Wyjątkową uwagę poświęcono instrukcji obsługi - jest ona zarówno bardzo dobrze napisana, jak też bardzo ładnie wykonana. A to ważne o tyle, że wewnątrz znajdziemy tabelki z ustawieniami mikroprzełączników, do których zapewne będziemy co jakiś czas wracać.

Odsłuch

Trzeba mieć odwagę i umiejętności, żeby tak grać czarne płyty - odważnie, otwarcie, bez udawania, że analog zawsze równa się ciepełko. Góra pasma jest żywa, dźwięczna, jasna, zróżnicowana. Bas nie jest głęboki ani nasycony, został podkreślony jego wyższy podzakres. Kamp! zagrał w bardzo "klubowej" manierze, z wyeksponowaną górą i uderzeniem "kick basu".

Madeleine Peyroux "Careless Love" (na winylu Mobile Fidelity) została odtworzona z mocnym pulsem, z wyraźną pracą kontrabasu, z oddechem. Perraux Silhouette SXV2 faworyzuje też wyższą część średnicy. Da się to nieco skorygować innymi, niż referencyjne, ustawieniami impedancji, ale nie do końca.

To nie jest brzmienie neutralne i zrównoważone ani też klasycznie "analogowe", jednak na swój sposób daje muzyce dużo witalności.

Wojciech Pacuła

PERREAUX Silhouette SXV2

  • Produkowany Tak
  • Typ MM/MC
  • Zmiana wzmocnienia [W] tak
  • Zmiana imp. wejściowej tak
  • Zmiana poj. wejściowe tak
  • Filtr subsoniczny tak
  • Zdalne sterowanie nie
  • Zewnętrzny zasilacz nie
 
 

Podstawowe dane

  • 5 000 zł

Nasza ocena

  • Wykonanie: Niewielka, zgrabna obudowa i niezłe elementy bierne.
  • Funkcjonalność: Sporo regulacji – także typu RIAA .
  • Brzmienie: Otwarte, jasne, żywe, z podkreślonym rytmem.
XINDAK LP-1

XINDAK
LP-1

Cena: 3 400 zł

MUSICAL FIDELITY LX-LPS

MUSICAL FIDELITY
LX-LPS

Cena: 2 500 zł

LEHMANNAUDIO Black Cube

LEHMANNAUDIO
Black Cube

Cena: 2 200 zł

PRO-JECT Tube Box DS

PRO-JECT
Tube Box DS

Cena: 2 300 zł

 

 

Audio - lipiec - sierpień 2017

Strefa Magazynu

Audio 7-8/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
OPERA LOUDSPEAKERS Quinta SE

OPERA LOUDSPEAKERS
Quinta SE

Wśród wszystkich konstrukcji tego testu Opera Quinta SE wcale nie jest "naj" pod żadnym oczywistym względem. Nie jest na...

Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio