PERREAUX Silhouette SXV2

PERREAUX Silhouette SXV2
Zastrzyk witalności 

Produkty z Nowej Zelandii nie są szeroko znane wśród audiofilów w Europie, przede wszystkim ze względu na bardzo wysokie koszty transportu. Tamtejsze firmy muszą się sporo nagłowić, aby zaproponować produkty, które nie tylko zwrócą na siebie uwagę, ale będą konkurencyjne.

Przedwzmacniacz SXV2 należy do serii Silhouette. Mimo umiarkowanych rozmiarów, we wnętrzu jednej obudowy zmieszczono kompletny zasilacz. Wyłącznik sieciowy znajduje się na tylnej ściance.

Gniazda wejść i wyjść RCA ustawiono inaczej niż zwykle - nie w grupach "wej." i "wyj.", ale w grupach "lewy" i "prawy", ponieważ wewnątrz sygnał dla każdego z kanałów jest prowadzony osobno. Mikroprzełącznikami typu DIP możemy zmienić wzmocnienie/czułość (4 kroki, 0,24-7,5 mV), pojemności obciążenia (5 kroków, 27-417 pF) oraz impedancję obciążenia (6 kroków, 10-47 000 omów).

Mamy możliwość skorzystania z jeszcze jednego ustawienia - wyboru między korekcją RIAA tzw. "standardową", lub IEC, tj. z tłumionym zakresem poniżej 20 Hz.

Montaż jest w całości przewlekany, wzmocnienie dokonuje się w układach scalonych - po trzy na kanał. Na wejściu mamy LT1115 o ultraniskich szumach i zniekształceniach, dalej dwa Burr-Browny OPA2227. Podstawą zasilacza jest transformatorek toroidalny Noratona.

Perraux Silhouette SXV2 został zaprojektowany oraz wyprodukowane w Nowej Zelandii i przybywa z pomiarami wykonanymi indywidualnie dla każdego egzemplarza. Wyjątkową uwagę poświęcono instrukcji obsługi - jest ona zarówno bardzo dobrze napisana, jak też bardzo ładnie wykonana. A to ważne o tyle, że wewnątrz znajdziemy tabelki z ustawieniami mikroprzełączników, do których zapewne będziemy co jakiś czas wracać.

Odsłuch

Trzeba mieć odwagę i umiejętności, żeby tak grać czarne płyty - odważnie, otwarcie, bez udawania, że analog zawsze równa się ciepełko. Góra pasma jest żywa, dźwięczna, jasna, zróżnicowana. Bas nie jest głęboki ani nasycony, został podkreślony jego wyższy podzakres. Kamp! zagrał w bardzo "klubowej" manierze, z wyeksponowaną górą i uderzeniem "kick basu".

Madeleine Peyroux "Careless Love" (na winylu Mobile Fidelity) została odtworzona z mocnym pulsem, z wyraźną pracą kontrabasu, z oddechem. Perraux Silhouette SXV2 faworyzuje też wyższą część średnicy. Da się to nieco skorygować innymi, niż referencyjne, ustawieniami impedancji, ale nie do końca.

To nie jest brzmienie neutralne i zrównoważone ani też klasycznie "analogowe", jednak na swój sposób daje muzyce dużo witalności.

Wojciech Pacuła

PERREAUX Silhouette SXV2

  • Produkowany Tak
  • Typ MM/MC
  • Zmiana wzmocnienia [W] tak
  • Zmiana imp. wejściowej tak
  • Zmiana poj. wejściowe tak
  • Filtr subsoniczny tak
  • Zdalne sterowanie nie
  • Zewnętrzny zasilacz nie
 
 

Podstawowe dane

  • 5 000 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Niewielka, zgrabna obudowa i niezłe elementy bierne.
  • Funkcjonalność: Sporo regulacji – także typu RIAA .
  • Brzmienie: Otwarte, jasne, żywe, z podkreślonym rytmem.
TEAC NT-503

TEAC
NT-503

Japońska firma oferuje zarówno klasycznie wyglądający sprzęt Hi-Fi, jak i urządzenia nawiązujące do form studyjno- profe...

AVID Pellar Phono

AVID
Pellar Phono

Cena: 3 000 zł

PRO-JECT Phono Box RS

PRO-JECT
Phono Box RS

Cena: 3 690 zł

AVID Pulsus

AVID
Pulsus

Cena: 6 500 zł

Audio - wrzesień 2016

Strefa Magazynu

Audio 09/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio