Historia geniusza skrzypiec rozpoczęła się triumfalnym nagraniem "Czterech Pór Roku" Antonia Vivaldiego (1989 r.), choć już wcześniejsze interpretacje utworów Jana S. Bacha zwróciły uwagę wybitnym poziomem. Oprócz nieprawdopodobnej techniki, Nigel Kennedy przekonał fanów do siebie pasją gry, a gdy trzeba - finezją i wyczuciem, z jakimi prezentował słynne dzieła.
Potem kolejne wykonania przynosiły już tylko potwierdzenie jego niezrównanego talentu jako skrzypka muzyki klasycznej, czego próbki mamy zebrane na pierwszym kompakcie. Choć są to fragmenty większych całości, a ich układ siłą rzeczy repertuarowym kompromisem, zbiór jest bardzo reprezentatywny.
Będąc gościem filharmonicznych scen, Nigel Kennedy zaczął też pokazywać rogi, wykazując adorację dla muzyki Jimiego Hendrixa, której poświęcił nawet album o jazz-rockowym charakterze (pominięty w tej kompilacji). Potem przyszły zainteresowania muzyką jazzową i etniczną. Nigel Kennedy nagrał album z amerykańską śmietanką jazzową, a od kilku lat tworzy radośnie z polskimi jazzmanami. Wielką popularnością cieszył się album etniczny powstały we współpracy z krakowskim zespołem Kroke. Próbki tych cennych dokonań mamy na drugim krążku.
Cezary Gumiński
EMI/EM