COURTNEY PINE

Europa

Europa

Wykonanie

Nagranie

Młody czarnoskóry Anglik jako nastolatek grywał funk i reggae, ale od momentu, w którym zetknął się z muzyką Johna Coltrane`a począł zgłębiać współczesne formy jazzu. W niniejszym projekcie Pine postanowił zmierzyć się z kulturą muzyczną Europy, której historia i rozmaitość estetyczna stała się dla niego ostatnio niezwykle fascynującą.

W kolejnych utworach, będących wyłącznie jego kompozycjami, Courtney Pine przedstawił własne projekcje muzyki reprezentującej różne strony Europy, która jako wielobarwny kontynent wchłonęła kulturalne wpływy zarówno starożytnego Egiptu, jak i północnoafrykańskich Maurów.

W partiach improwizowanych Courtney Pine wypowiada się głównie na klarnecie basowym. Uważa, że ów instrument nie zyskał dotychczas należnej mu, wiodącej roli. I tak brzmienie płyty, w na graniu której wzięło udział wielu muzyków, zostało zdominowane posępnym tonem klarnetu basowego, ale ponieważ znalazł się on w rękach mistrza, delektujemy się bogactwem niecodziennych doznań.

Pine wędruje muzycznie ze Skandynawii, poprzez Wyspy Brytyjskie, Francję, po Rosję i dalej w obszar Morza Śródziemnego. Najbardziej imponujące jest zmierzenie się z folklorem bałkańskim z charakterystycznymi rytmami ósemkowymi.

Cezary Gumiński
DESTIN-E RECORDS / MULTIKULTI

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu