Znany amerykański perkusista, choć utrzymuje żywe kontakty artystyczne z krajem pochodzenia, to od ponad dekady działa intensywnie w Europie. Hollenbeck jest doskonałym instrumentalistą, ale coraz bardziej pochłania go komponowanie i aranżowanie.
Kiedyś dostał maila od Marcia Doctora, perkusisty znakomitej hamburskiej orkiestry Nord Deutsche Rundfunk, z propozycją napisania materiału na album, w którym byłyby wyeksponowane instrumenty perkusyjne. John Hollenbeck podszedł entuzjastycznie do propozycji aranżując na duży skład orkiestry szereg swych wcześniejszych i nowo nakreślonych kompozycji.
Do realizacji projektu "Colouring Hockets", oprócz big-bandu, zostało zaproszonych dwoje wibrafonistów-perkusjonalistów: Patricia Brennan i Matt Moran. Hollenbeck jest znany z inklinacji do tworzenia form eklektycznych zarówno w sensie stylistycznym, jak i wykorzystywania rzadszych instrumentów. Nie ulegało więc wątpliwości, że wiodącą rolę w tym modernistycznym projekcie będą odgrywać perkusjonalia.
Natomiast rozbudowanej sekcji dętej (4 trąbki, 4 puzony i 5 saksofonów) autor powierzył najczęściej kreację ozdabiania synkop. Istotne jest, że w produkcie finalnym zaproponowanym przez Hollenbecka te akcenty zostały bardzo umiejętnie rozłożone, bez wyraźnej dominacji warstwy melodycznej czy perkusyjnej.
Cezary Gumiński
Flexatonic Records