ARGERICH / ORCHESTRA MOZART / ABBADO

Mozart - Piano Concertos K 503 & K 466

Mozart - Piano Concertos K 503 & K 466

Wykonanie

Nagranie

Claudio Abbado, jeden z najwybitniejszych dyrygentów XX wieku, zmarł na początku tego roku. Uważany za następcę Arturo Toscaniniego, nie uznawał przypisywanego mu określenia "wielki dyrygent", bowiem uważał, że należy się ono tylko kompozytorom. Jednak jego interpretacje symfonii Mahlera należą do najwspanialszych w historii fonografii i stanowią ich kanon.

Jego współpraca z Marthą Argerich, zapoczątkowana w latach 60., to także wspaniałe nagrania Prokofiewa, Ravela, Chopina, Liszta, Czajkowskiego i Beethovena. To już kilkadziesiąt lat. Rok temu, w marcu, na Festiwalu w Lucernie, oboje spotkali się na estradzie po raz kolejny, tym razem po ponad 10 latach od ostatniego nagrania.

Na nagraniu live znalazły się, należące do cyklu wielkich koncertów wiedeńskich, dwa koncerty fortepianowe Mozarta. Pierwszy to d-moll, dzięki któremu zaczęto myśleć o Mozarcie jako kompozytorze romantycznym. Napisany - jako pierwszy - w tonacji minorowej. Pełen zmian dynamicznych, urwanych rytmów i synkop.

Drugi, to C-dur, nie tragiczny, ale pogodny, pełen emocji i temperamentu. Stawia przed solistą wyjątkowe wymagania techniczne. Jaka szkoda, że to ostatnie spotkanie dwojga wspaniałych, wyjątkowych muzyków.

Stanisław Bukowski
DEUTSCHE GRAMMOPHON 2014

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu