Leif Ove Andsnes to mój ulubiony pianista, odkąd po raz pierwszy usłyszałem jego nagrania. W swoich pozytywnych odczuciach utwierdziłem się po pierwszym w Polsce recitalu.
Każda jego interpretacja zwraca uwagę nie tylko doskonałością techniczną, pięknym dźwiękiem, ale przede wszystkim - co coraz rzadsze - głęboką wrażliwością i zrozumieniem muzycznej materii. To prawdziwy intelektualista, a jego wykonania są głęboko przeanalizowane.
Tym razem Leif Ove Andsnes występuje jako solista prowadzący od fortepianu Mahler Chamber Orchestra. Beethovenowskie kadencje zagrane są po mistrzowsku. II Koncert B-dur to utwór jeszcze mało oryginalny, utrzymany w stylistyce tego typu kompozycji Haydna i Mozarta.
Równowaga pomiędzy partią fortepianu i orkiestry występuje niezależnie od współzawodnictwa w równorzędnych partiach. Za to IV Koncert G-dur jest pierwszym, który reprezentuje oryginalny, beethovenowski styl. To już w pełni dojrzały kompozytor, który ma w swoim dorobku wielkie sonaty, a także symfonie.
Koncert zwany "Skowronkowym" urzeczywistnia w sobie zasadę przeciwstawiania sobie instrumentu solowego i orkiestry. Dzięki takim nagraniom koncertów fortepianowych rozumiemy potrzebę dokonywania kolejnych rejestracji mimo ich wielkiej liczby.
Stanisław Bukowski
SONY CLASSICAL 2014