Vivaldi

MAGDALENA KOZENA, VENICE BAROQUE ORCHESTRA, ANDREA MARCON
Vivaldi

Klasyka

  • Wykonanie
  • Nagranie

Coraz większa popularność czeskiej śpiewaczki Magdaleny Kozeny nie dziwi, gdy posłuchamy jej ostatnich nagrań. Zarówno haendlowskich, jak i tych, które polecam tym razem, z ariami Vivaldiego. Dzięki ciekawemu wyborowi utworów - znajdują się tu zarówno utwory o niezwykle wysokim stopniu trudności technicznych, jak i proste, o urzekającym wdzięku i pięknej melodyce - głos Kozeny brzmi olśniewająco.

Nie bez znaczenia jest tu obecność Weneckiej Orkiestry Barokowej pod dyrekcją Andrea Marcona, która towarzyszy śpiewaczce. Antonio Vivaldi, z racji koloru swoich włosów zwany "il prete rosso" - czerwony ksiądz - był nie tylko genialnym skrzypkiem i twórcą błyskotliwych i wirtuozowskich koncertów, ale także 46 oper. Dziewiętnaście z nich zaginęło, a po wielu widać, że tworzone były szybko, nieco byle jak, na doraźne zamówienie. Tym niemniej kilkanaście najbardziej popularnych oper świadczy o niezwykłym talencie Vivaldiego jako twórcy muzyki dramatycznej. Na płycie znalazły się arie z "Tito Manlio", "Próby prawdy", "Farnace", "Arsildy, królowej Pontu", "Rolanda szalonego", "Ottone In Villa", "Koronacji Dariusza" i "Olimpiady".

Barbara Tenderenda
ARCHIV PRODUKTION 2009 / UNIVERSAL MUSIC

Audio - czerwiec 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Gramofony za 2400 zł to już nie plastikowa tandeta z supermarketów, która pozwala dzisiaj dotrzeć "analogowi" pod strzechy. Dobry dźwięk zawsze trochę kosztuje, czy to ze źródła cyfrowego, czy analogowego, czy z kolumn, czy ze słuchawek. Trzy znane marki - Denon, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj