MAGDALENA KOZENA, VENICE BAROQUE ORCHESTRA, ANDREA MARCON Vivaldi

Vivaldi
Wykonanie
Nagranie

Coraz większa popularność czeskiej śpiewaczki Magdaleny Kozeny nie dziwi, gdy posłuchamy jej ostatnich nagrań. Zarówno haendlowskich, jak i tych, które polecam tym razem, z ariami Vivaldiego. Dzięki ciekawemu wyborowi utworów - znajdują się tu zarówno utwory o niezwykle wysokim stopniu trudności technicznych, jak i proste, o urzekającym wdzięku i pięknej melodyce - głos Kozeny brzmi olśniewająco.

Nie bez znaczenia jest tu obecność Weneckiej Orkiestry Barokowej pod dyrekcją Andrea Marcona, która towarzyszy śpiewaczce. Antonio Vivaldi, z racji koloru swoich włosów zwany "il prete rosso" - czerwony ksiądz - był nie tylko genialnym skrzypkiem i twórcą błyskotliwych i wirtuozowskich koncertów, ale także 46 oper. Dziewiętnaście z nich zaginęło, a po wielu widać, że tworzone były szybko, nieco byle jak, na doraźne zamówienie. Tym niemniej kilkanaście najbardziej popularnych oper świadczy o niezwykłym talencie Vivaldiego jako twórcy muzyki dramatycznej. Na płycie znalazły się arie z "Tito Manlio", "Próby prawdy", "Farnace", "Arsildy, królowej Pontu", "Rolanda szalonego", "Ottone In Villa", "Koronacji Dariusza" i "Olimpiady".

Barbara Tenderenda
ARCHIV PRODUKTION 2009 / UNIVERSAL MUSIC

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation marzec 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista marzec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio kwiecień 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu