RENE PAPE/ STAATSKAPELLE DRESDEN / SEBASTIAN WEIGLE

Gods, Kings & Demons

Gods, Kings & Demons

Wykonanie

Nagranie

Jak wielu, Rene Pape rozpoczął swoją edukację muzyczną w chórze chłopięcym. Po ukończeniu Wyższej Szkoły Muzycznej im. Karola Marii von Webera, Pape zadebiutował w 1988 r., w berlińskiej Staatsoper Unter den Linden, ale prawdziwa kariera rozpoczęła się w 1995 r., gdy zaśpiewał partię Sarastra w "Czarodziejskim flecie" Mozarta pod dyrekcją Sir Georga Soltiego.

Zaproszono go do Metropolitan Opera w Nowym Jorku, gdzie do dzisiaj regularnie występuje. Jednocześnie śpiewa w Chicago, Paryżu, Wiedniu i Londynie, na festiwalach operowych i w najbardziej prestiżowych salach koncertowych. Znany jest szerokiej publiczności z filmowej wersji "Czarodziejskiego fletu". Krytycy "Opera News" uznali jego bas za najbardziej unikalny głos obecnych czasów. W rolach Mefistofelesa ? w operach Gounoda, Boito i Berlioza ukazuje Pape demoniczny charakter odtwarzanej postaci. Całkowicie inny jest, gdy przemienia się w postać Borysa Godunowa w operze Modesta Musorgskiego czy Wodnika w "Rusałce" Antonina Dworzaka. Jeszcze inny koloryt głosu i inną jego dynamikę prezentuje w operach Ryszarda Wagnera czy w roli króla Filipa II w "Don Carlosie" Giuseppe Verdiego.

Barbara Tenderenda
DEUTSCHE GRAMMOPHON 2008/UNIVERSAL MUSIC POLSKA

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu