Tak się złożyło, że data wydania tego albumu zbiegła się ze śmiercią duńskiego kontrabasisty Nicolaia Munch-Hansena, męża Skov. Hansen był cenionym liderem, kompozytorem oraz aranżerem jazzowym i tu zaznaczył swą obecność.
Na niniejszych nagraniach obie współautorki zajęły się skomponowaniem i orkiestracją całego materiału. Śpiewowi Kiry Skov towarzyszy chór mieszany oraz sekstet jazzowy prowadzony przez Marię Faust (dwa saksofony, trąbka, klarnet basowy, kontrabas/wiolonczela i perkusja). Sesje nagraniowe miały miejsce w estońskiej cerkwi i ten entourege poprzez charakterystyczną akustykę jeszcze bardziej uwiarygodnił sakralny charakter dziewięciu zaprezentowanych utworów.
Niezbyt czysty i dość ekspresyjny głos Skov jest bardziej predestynowany do wykonywania rockowych czy jazzowych piosenek. Natomiast w przyjętej na płycie konwencji sprawia on wrażenie śpiewu jednego z wiernych biorących udział w kościelnej ceremonii.
Piosenki na "In the Begining", w dość nowoczesnej oprawie instrumentalnej, odwołują się do dawnych tradycji ludowych, choć nie odnoszą się do konkretnych regionów geograficznych. Pomimo tego, że treści poetyckie dotyczą rozmaitych aspektów ludzkiej egzystencji, sprawiają wrażenie odprawiania swego rodzaju modłów.
Cezary Gumiński
STUNT/MULTIKULTI