stdClass Object
(
    [id] => 15487
    [title] => Yesterdays
    [alias] => keith-jarrett-yesterdays
    [categories_id] => 1375
    [categories_type_id] => 457
    [introtext] => Keith Jarrett miał niezwykle udany ubiegły rok. Wydawnictwo ECM przypomniało szereg jego albumów solo i zespołu, a czytelnicy prestiżowego magazynu Down Beat wprowadzili go do galerii sław. Niniejsza płyta - "Yesterdays", jest dziewiętnastą w karierze mistrzowskiego tria, uprawiającego od ćwierćwiecza interpretację jazzowych standardów na niedoścignionym poziomie. 

    [date_publish] => 2009-04-07 00:00:00
    [categoryTitle] => Jazz
    [categoryAlias] => jazz
    [categoryParentId] => 1362
    [categoryParentTitle] => Recenzje
    [route] => /muzyka/recenzje/jazz/15487-keith-jarrett-yesterdays
    [categoryRoute] => /muzyka/recenzje/jazz
    [categoryParenRoute] => /muzyka/recenzje
    [images] => Array
        (
            [0] => stdClass Object
                (
                    [content_id] => 15487
                    [id] => 10074
                    [width] => 240
                    [height] => 240
                    [alias] => lidowe
                    [src] => /images/0/7/4/10074-keith_jarrett_yesterdays_d_max.jpg
                    [title] => 
                    [description] => 
                    [zrodlo] => 
                )

        )

)

KEITH JARRETT J.S. Bach: The Well Tempered Clavier, Book I

J.S. Bach: The Well Tempered Clavier, Book I
Wykonanie
Nagranie

W 1722 r. Jan Sebastian Bach napisał pierwszy tom utworów zatytułowany "Das Wohltemperierte Klavier", co znaczy "dobrze nastrojony klawesyn", a raczej "właściwie temperowany instrument klawiszowy". Sam określił ich przeznaczenie na użytek młodzieży muzycznej, chcącej się uczyć, a szczególnie dla tych, którzy już są zaawansowani w nauce.

Bachowi chodziło o strój nierównomiernie temperowany, który pozwalał grać w 24 tonacjach i osiągać różnorodne brzmienia. Zestawienie tonacji w pary pozwala uchwycić różnice pomiędzy nimi, i tak Bach podobno stroił swoje instrumenty.

W 1987 r. ukazał się studyjny album Keitha Jarretta "J.S. Bach: Das Wohltemperierte Klavier, Buch I" wywołując skrajne oceny krytyków - od entuzjazmu po zarzut, że wybitny jazzowy improwizator wykonuje klasykę jak uczeń, choć perfekcyjnie, to bez entuzjazmu.

W marcu tamtego roku w doskonałej akustycznie sali koncertowej Troy Savings Bank Music Hall w Nowym Jorku odbył się recital Jarretta, który wykonał komplet utworów ze wspomnianego dzieła. Reakcja słuchaczy była entuzjastyczna. Ta koncertowa wersja ukazała się dopiero teraz i zainteresuje zwolenników jazzowych dzieł mistrza improwizacji, jak i znawców klasyki, którzy zechcą to wykonanie porównać z nagranymi przez wybitnych pianistów-interpretatorów muzyki Bacha.

Marek Dusza
ECM New Series/Universal

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation październik 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista październik 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu