BARONESS Gold & Grey

Gold & Grey
Wykonanie
Nagranie

"Gold & Grey" ma zamykać cykl "kolorowych" albumów Baroness i trzeba przyznać, że jest to godne zwieńczenie dotychczasowej kariery zespołu. Amerykanie poszli tu w kierunku bardziej melodyjnego grania, co zdecydowanie wyszło im na dobre.

W składzie zespołu zaszła jedna poważna zmiana – gitarzystę Petera Adamsa zastąpiła Gina Gleason (Cirque du Soleil, Smashing Pumpkins, Santana), która także udziela się wokalnie wspierając Deara Baizleya. Lider grupy jest jednym z moich ulubionych rockowych krzykaczy, a połączenie męskiego i żeńskiego wokalu jeszcze bardziej ubarwiło nagrania.

Baroness mają dryg do komponowania nośnych piosenek o komercyjnym potencjale. Nie rezygnują przy tym z ciężkich riffów i rytmicznych łamańców. Intrygujący efekt daje zestawienie ostrych jak brzytwa gitarowych partii z łagodnym akustycznym graniem. Zainteresowanie podtrzymują także króciutkie miniaturki wplatane między utwory nadające albumowi progresywny sznyt.

Amerykanie tym albumem potwierdzają przynależność do absolutnej rockowej czołówki. Zastrzeżenia może budzić jedynie zbyt płaskie, jakby przytłumione i plastikowe brzmienie albumu. Wyprodukował go słynny Dave Fridmann (Mercury Rev, The Flaming Lips), więc może taki był jego pomysł na Baroness.

Grzegorz Dusza
Abraxan Hymns/Warner

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation styczeń 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta styczeń 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio styczeń 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio styczeń 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu