Czy wejścia XLR oznaczają, że urządzenie jest zbalansowane?

Stereo, wzmacniacze

Wzmacniacz zbalansowany zawsze ma przynajmniej jedną parę wejść symetrycznych (XLR), aby przyjąć sygnał symetryczny ze źródła o podobnej konstrukcji.

Również sygnały podawane na pozostałe wejścia - w większości RCA - są zaraz za tym wejściami symetryzowane i wzmacniane już w układach zbalansowanych. Jednak może być też odwrotnie - urządzenie 'chwali się' parą wejść zbalansowanych, albo wejść i wyjść (np. przedwzmacniacz), ale faktycznie nie ma konstrukcji zbalansowanej - za tymi wejściami sygnał jest desymetryzowany (a przed wyjściami symetryzowany).

Takiego urządzenie nie można nazwać zbalansowanym tylko z tytułu wyposażenia w wejścia i wyjścia XLR.

Czy jest jednak jakiś racjonalny sens tworzenia takich konstrukcji?

Tak, ponieważ sama transmisja sygnału pomiędzy urządzeniami, przebiegająca przewodem symetrycznym, zwłaszcza na długich odległościach i w plątaninie innych kabli, jest mniej narażona na zakłócenia z zewnątrz - stąd też technika ta narodziła się i rządzi w studiach nagraniowych.

Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu