Czy wzmacniacze stereo mogą być wyposażone w HDMI?

Coraz częściej obecność złącz HDMI staje się wyznacznikiem nowoczesności sprzętu, a podstawowym pytaniem zadawanym sprzedawcy jest 'A czy ma HDMI' - niezależnie czy mowa o odtwarzaczu, amplitunerze czy wzmacniaczu zintegrowanym. Zobacz więcej

Czy lepiej podłączyć monobloki (wzmacniacze mocy) krótkim kablem głośnikowym i długim interkonektem, czy na odwrót?

Najlepszym wyjściem jest krótki kabel głośnikowy i dłuższe interkonekty, ale pod warunkiem, że korzystamy z połączenia zbalansowanego. Zobacz więcej

Czy do wzmacniaczy cyfrowych można podłączyć gramofon analogowy?

Większość tzw. wzmacniaczy cyfrowych to analogowe wzmacniacze pracujące w klasie D, z typowymi wejściami analogowymi. Wystarczy do takiego urządzenia podłączyć przedwzmacniacz gramofonowy. Zobacz więcej

Czy wzmacniacze cyfrowe można zaliczyć do sprzętu wyższej klasy?

Z jednej strony mamy znakomite urządzenia TacT-a (nota-bene to jeden z nielicznych przykładów prawdziwego wzmacniacza cyfrowego), Kharmy, Jeffa Rowlanda, BelCanto czy Audio Research, które sporo kosztują i spotyka się je w nawet bardzo wyrafinowanych systemach. Zobacz więcej

Jakie są podstawowe typy wzmacniaczy cyfrowych?

Panuje pewne zamieszanie dotyczące nazewnictwa różnych typów wzmacniaczy, mających mniej lub więcej wspólnego z techniką cyfrową. Zobacz więcej

Jakie są sposoby regulacji wzmocnienia (głośności), jakie są ich zalety i wady?

Jednym z najstarszych sposobów regulacji jest zastosowanie potencjometru. Jest to element rezystywny o zmiennej oporności, dawniej w formie drutowej, teraz najczęściej w postaci ścieżki oporowej napylonej na podłoże. Zobacz więcej

Co to znaczy zmostkować wzmacniacz?

Mostkowanie wzmacniacza to łączenie potencjałów dwóch końcówek mocy (we wzmacniaczu stereofonicznym). Funkcjonalnie uzyskujemy wówczas wzmacniacz monofoniczny, który względem konfiguracji wyjściowej legitymuje się znacznie lepszymi parametrami. Zobacz więcej

Czy wejścia XLR oznaczają, że urządzenie jest zbalansowane?

Wzmacniacz zbalansowany zawsze ma przynajmniej jedną parę wejść symetrycznych (XLR), aby przyjąć sygnał symetryczny ze źródła o podobnej konstrukcji. Zobacz więcej

Na czym polega konstrukcja zbalansowana, jakie są jej zalety i wady?

We wzmacniaczu zbalansowanym (symetrycznym), każdy z kanałów zbudowany jest z dwóch identycznych, stanowiących lustrzane odbicia układów. Zobacz więcej

Co to jest konstrukcja dual-mono i jakie są jej zalety?

To taka konstrukcja wzmacniacza, w której niemal całkowicie, zwłaszcza w obrębie zasilania, odizolowano układy obydwu kanałów, stąd urządzenie zaczyna przypominać dwa oddzielne wzmacniacze monofoniczne, tylko 'zapakowane' do jednej obudowy. Zobacz więcej

Leksykon

Felietony

Reportaże i wywiady

 

 

Audio - listopad 2017

Strefa Magazynu

Audio 11/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio