Tryb inteligentnej kalibracji jest dostępny dla telewizorów serii Excellence Line, Neo QLED, QLED, OLED oraz dla The Frame, The Serif i The Sero. Do przeprowadzenia procedury potrzebny jest kompatybilny smartfon[1] oraz aplikacja SmartThings[2]. W zależności od modelu telewizora do wyboru są dwa tryby kalibracji: podstawowy i profesjonalny. Ten drugi dla modeli QN900B, QN800B, QN700B, QN95B, QN91B i QN90B.
Jak zastosować funkcję inteligentnej kalibracji?
Inteligentna kalibracja to funkcja zintegrowana z mobilną aplikacją SmartThings dostępna dla smartfonów z systemem Android i iOS. Na początek należy podłączyć telewizor i smartfon do tej samej sieci Wi-Fi. Następnie zarejestrować nowy telewizor bądź uruchomić za pomocą aplikacji wcześniej dodany ekran. Po wejściu w kartę produktu, Inteligentna kalibracja pojawi się jako jedna z dostępnych opcji.
W kolejnym kroku – w zależności od modelu telewizora – można będzie wybrać tryb podstawowy lub profesjonalny. Pierwszy to szybka i prosta optymalizacja ustawień obrazu, która trwa ok. 15-30 sekund. Drugi jest bardziej rozbudowany, a analizie i optymalizacji podlega więcej parametrów. Może potrwać do 15 minut.
W kolejnym kroku na ekranie zostanie wyświetlony biały prostokąt, który stanowi obszar pomiaru. I w tym momencie do gry wchodzi smartfon, a w zasadzie jego tylna kamera.
Urządzenie mobilne należy umieścić w odległości od 1 do 3 cm od wyświetlanego białego okna i wybrać opcję "Start" na smartfonie. Dla trybu profesjonalnego zaleca się umieszczenie smartfona na statywie.
Na zakończenie można będzie porównać obraz "przed" i "po", a następnie zapisać zmiany. Kalibracja przeprowadzana jest dla trybu Film, który później oznaczony będzie jako Film (skalibrowany).
W razie potrzeby, na przykład jeśli telewizor zostanie przeniesiony do innego pomieszczenia w domu, obraz można zresetować w menu telewizora, by następnie skalibrować go ponownie i dostosować do nowych warunków.
[1] Funkcja wymaga pobrania aplikacji SmartThings. Dostępna jest na urządzeniach wyprodukowanych po 2019 roku, które posiadają system operacyjny Android (Galaxy S, Note, Z Fold, Z Flip) lub iOS z obsługą Face ID.
[3] Dostępna technologia oraz funkcje mogą się różnić w zależności od kraju, usługodawcy, środowiska sieciowego lub produktu. Aktualizacje odbywają się bez powiadomienia. Wymagane jest podłączenie do Internetu oraz zarejestrowanie urządzeń w aplikacji SmartThings. Podłączone urządzenia są sprzedawane oddzielnie.
Źródło: Samsung