Pianista Robert Glasper zaczął karierę od występów z trębaczami Terence’em Blanchardem i Royem Hargrove’em oraz z artystami hip- -hopu Bilalem i Jill Scott. W 2005 r.
Blue Note wydał jego drugi album "Canvas" i tak zaczęła rozkwitać działalność pianisty i kompozytora. Jej ukoronowaniem był wydany dziesięć lat temu album "Black Radio", nagrany z różnymi artystami, co sprawiało wrażenie, że słuchamy radia nadającego jazz, neo-soul i hip-hop.
Płyta otrzymała nagrodę Grammy w kategorii R&B. Półtora roku później Robert Glasper powtórzył sukces nagrywając "Black Radio II" z jeszcze większym gronem utytułowanych artystów.
W tej samej konwencji utrzymane jest "Black Radio III". Robert Glasper zaprosił jazzmanów, wokalistki i raperów. Album otwiera recytacja z fortepianowym akompaniamentem i solówkami: trębacza Keyona Harrolda i klarnecisty Marcusa Stricklanda.
Mocny poemat "Black Superhero" recytuje trębacz Christian Scott. W nastrojowym temacie "Shine" uwagę przykuwa różnorodna instrumentacja, wykorzystanie chórku i rapu. W "Why We Speak" anielskim głosem zaśpiewała po francusku i angielsku Esperanza Spalding.
Wśród gości znaleźli się także: MeShell Ndegeocello, Gregory Porter, Ledisi, Lalah Hathaway, India Arie i Common. Przyjazny dla szerokiego kręgu odbiorców soul-jazz-rap, można go słuchać na okragło.
Marek Dusza
Loma Vista/Concord/Universal