BILLY HART

All Our Reasons

All Our Reasons

Wykonanie

Nagranie

Trzech liderów spotkało się rok temu w nowojorskim studiu Avatar, by znaleźć nową definicję nowoczesnego jazzu XXI wieku.

Pianista grupy The Bad Plus Ethan Iverson, któremu nie wystarczyły działania w efektownym, acz prostym, stylu z tamtą formacją, założył kwartet z ambitnym saksofonistą Markiem Turnerem. Turner już dawno postawił sobie za cel kontynuację stylu Coltrane`a – z jakim skutkiem, oceńcie sami. Myślę, że jednak poszedł inną drogą, bo jeśli wsłuchać się w grę legendarnego Johna, to prowadzi tylko w jedno miejsce - do Niebios.

Niedawno grupa przeformowała szyki i zmieniła nazwę na Billy Hart Quartet, honorując weterana perkusji. Tylko kontrabasista Ben Street pozostaje trochę w cieniu, nie ma tu nawet jego kompozycji.

Nie można odmówić muzykom perfekcji i ambicji. Utwory są poprawnie zaaranżowane, solówki ciekawe, jest kilka "odjazdowych" momentów, ale to album, do którego nie chce się wracać. Wiele takich powstawało w przeszłości i nikt już o nich nie pamięta. Manfred Eicher szuka prawdziwego jazzu, ale nie potrafi zainspirować świetnych przecież muzyków do nagrania odkrywczej muzyki. Może powinien rozejrzeć się za młodszymi?

Marek Dusza
ECM / UNIVERSAL

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu