Duet

Chick Corea & Hiromi Uehara
Duet

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Wirtuozeria Corei jest sprawą oczywistą, lecz trzeba przyznać, że również jego estradowa partnerka demonstruje imponującą technikę i wyobraźnię we współtworzeniu muzycznych opowieści. Nawet wprawnemu słuchaczowi zajmie parę chwil wskazanie, na którym kanale słyszymy Coreę, a na którym Ueharę.

Zaszczytu grania w fortepianowym duecie z Coreą dostąpili poprzednio Herbie Hancock, Fiedrich Gulda i Nicolas Economu. Toteż już sam fakt występu z Coreą stanowi dla Uehary nobilitację.

Corea zwrócił uwagę na młodą utalentowaną Japonkę ponad dekadę temu, a na uwiecznionym tu ich występie w tokijskim klubie Blue Note (2006 r.) stała się ona pełnoprawnym partnerem. Uehara zabłysnęła ostatnio wykonaniem Beyond Standard z własnym triem, tu podziwiamy ją, jak z nieprawdopodobnym zapałem dotrzymuje kroku jednemu z największych pianistów współczesnych.

Wirtuozeria Corei jest sprawą oczywistą, lecz trzeba przyznać, że również jego estradowa partnerka demonstruje imponującą technikę i wyobraźnię we współtworzeniu muzycznych opowieści. Nawet wprawnemu słuchaczowi zajmie parę chwil wskazanie, na którym kanale słyszymy Coreę, a na którym Ueharę. Oboje grają całą rozpiętością skali koncertowych Yamah. Ich pełna aktywność jest doskonale zharmonizowana i to niezależnie od wybranego rejestru. Wprawdzie Corea częściej intonuje temat, lecz późniejsze rozwinięcia w improwizacji stanowią barwną przeplatankę pracy czterech rąk.

Oprócz kompozycji własnych, w repertuarze znalazły się interesująco potraktowane jazzowe standardy i The Fool on the Hill Beatlesów. Bodaj najbardziej fascynująco wypadła abstrakcyjna introdukcja do Do Mo Corei na preparowanych fortepianach. Największe brawa, czego nietrudno się domyśleć, zdobyły zblokowane Concierto de Aranjuez i Spain.


STRECH/UNIVERSAL MUSIC

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo