Nasz były pianista z formacji Extra Ball (1974-
1984) gra pięknie na fortepianie, o czym można się
przekonać z licznych nagrań dokonanych przez orkiestrę
Nord Deutsche Rundfunk, gdzie Sendecki ma etat
pianisty.
Wyjątkowe piękno jego gry odkrywamy na
tym kompakcie, gdzie popisuje się solo. Wprawdzie
etat w dużej orkiestrze daje poczucie komfortu, lecz
ogranicza możliwość wypowiedzi do niektórych solówek.
Z pewnością Sendecki należy do tej (niestety!)
nielicznej grupy pianistów, którzy zabierając głos solo,
potrafią z miejsca przykuć uwagę słuchacza, roztaczając poetyckie pejzaże muzyczne.
Ma to swoje źródło w starannym wykształceniu pianisty w konserwatorium i talencie w kreowaniu wizji. Sendecki posiada
własny świat, nie podąża ślepo śladami Jarretta, Corei
czy Hancocka, a twórczo łączy zamiłowanie do klasyki
z jazzową pasją.
Kompakt otwiera pięknie podany temat
Thousand Island Park Johna McLaughlina z partiami
improwizacji w różnych tempach i nastrojach. Potem
zmyślna interpretacja Variations Fredricka Goulda łącząca świat klasyki i jazzu. Wśród cudzych kompozycji
znajdujemy jeszcze potraktowaną z impetem Donne
Variations Daniela Schnydera. Resztę płyty wypełniają
wdzięczne kompozycje autora, wśród których na wyróżnienie zasługuje fantazyjna Chagall Suite dedykowana
wielkiemu malarzowi oraz Vicious Circle o żwawej,
ostinatowej strukturze.
Każdy z utworów brzmi wykwintnie,
gdyż Sendecki trafnie wykorzystuje barwy
i możliwości dynamiczne fortepianu. Włada olśniewającą technika i każdemu z utworów nadaje chwile wytchnienia i refleksji.
Cezary Gumiński
PROVOCATEUR
DYSTRYBUCJA: GIGI DISTRIBUTION