Jazz at Berlin Philharmonic III


Jazz at Berlin Philharmonic III

  • Wykonanie
  • Nagranie

Jest 7 maja 2014 r. W wypełnionej do ostatniego miejsca Sali Kameralnej Berlińskiej Filharmonii dostawiane są krzesła, żeby więcej chętnych mogło wejść na koncert. Leszek Możdżer siada do Steinwaya i gra Etiudę Nr 2 Witolda Lutosławskiego z takim temperamentem i błyskotliwą wirtuozerią, że słuchacze w Berlinie musieli kręcić głową ze zdumienia.

Nasz pianista podniósł poprzeczkę poziomu artystycznego koncertu tak wysoko, że jego goście musieli przeskoczyć swoje możliwości, sięgnąć wyżej niż dotąd.

Dołącza kontrabasista Lars Danielsson i w duecie grają nastrojowy temat "Praying". Przed następną, własną kompozycją "Follow My Backlights" Leszek Możdżer układa pod klapą gumki, ołówki i łańcuszki, preparuje brzmienie fortepianu, a Danielsson najpierw wodzi po strunach kontrabasu smykiem, a potem szarpie je dynamicznie, by znowu ostro smyczkiem wywijać.

W lirycznym utworze Możdżera "Love Pastas" dołącza Atom String Quartet, "najlepszy kwartet smyczkowy" według gospodarza koncertu. Nasz kwartet tworzy nastrojowe tło, by w następnym otworze "Na 7" dać popis wirtuozerii i zgrania. Danielsson powraca w swoim utworze "Africa", a Zohar Fresco gra na instrumentach perkusyjnych we własnym "Gasharim".

Ten znakomity koncert kończy przebojowy temat Możdżera "Hunchback Porn Angel", a na bis wszyscy grają "Winter Song" wiolonczelisty Krzysztofa Lenczowskiego z preparowanym fortepianem i licznymi efektami sonorystycznymi.

Marek Dusza
ACT/OUTSIDE MUSIC

Audio - czerwiec 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Gramofony za 2400 zł to już nie plastikowa tandeta z supermarketów, która pozwala dzisiaj dotrzeć "analogowi" pod strzechy. Dobry dźwięk zawsze trochę kosztuje, czy to ze źródła cyfrowego, czy analogowego, czy z kolumn, czy ze słuchawek. Trzy znane marki - Denon, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj