TORD GUSTAVSEN TRIO

The Other Side

The Other Side

Wykonanie

Nagranie

Po kilku albumach w rozszerzonym składzie instrumentalnym i dokumentujących współpracę z wokalistkami wybitny norweski pianista powraca do formuły tria z kontrabasem (nowy nabytek Sigurd Hole) i perkusją (niezastąpiony Jarle Vespestad). Tym samym Gustavsen nawiązał stylistycznie do swych albumów sprzed dekady, którymi zachłysnęli się wtedy nie tylko fani, ale i krytycy.

Pewnym novum na niniejszym albumie jest repertuar, bo pianista napisał tylko połowę kompozycji, a drugą część stanowią interpretacje chorałów Jana S. Bacha, Ludviga M. Lindemana i tradycyjnego norweskiego folkloru. Mimo tej, wydawałoby się, znacznej różnorodności tematów, album "The Other Side" jest wspaniale zintegrowany stylistycznie, bo Gustavsen znalazł dla nich wspólny mianownik estetyczny.

Jego romantyczny fortepian śpiewa zarówno w kreśleniu tematów, jak i kunsztownie plecionych ciągach improwizacji. Co ciekawe, pianistyka Torda Gustavsena silnie nawiązuje do romantycznej klasyki, a zarazem jest dość minimalistyczna. Jej nieodparty urok wynika z bogatego wybrzmiewania chromatycznych akordów. Linie fortepianu (rzadko elektroniki) perfekcyjnie uzupełniają delikatnie dozowane akcenty perkusyjne i wysmakowane dopowiedzenia kontrabasu.

Cezary Gumiński
ECM/UNIVERSAL

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta kwiecień 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio kwiecień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu