The Other Side

TORD GUSTAVSEN TRIO
The Other Side

Jazz

  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje płyt tego wykonawcy

Po kilku albumach w rozszerzonym składzie instrumentalnym i dokumentujących współpracę z wokalistkami wybitny norweski pianista powraca do formuły tria z kontrabasem (nowy nabytek Sigurd Hole) i perkusją (niezastąpiony Jarle Vespestad). Tym samym Gustavsen nawiązał stylistycznie do swych albumów sprzed dekady, którymi zachłysnęli się wtedy nie tylko fani, ale i krytycy.

Pewnym novum na niniejszym albumie jest repertuar, bo pianista napisał tylko połowę kompozycji, a drugą część stanowią interpretacje chorałów Jana S. Bacha, Ludviga M. Lindemana i tradycyjnego norweskiego folkloru. Mimo tej, wydawałoby się, znacznej różnorodności tematów, album "The Other Side" jest wspaniale zintegrowany stylistycznie, bo Gustavsen znalazł dla nich wspólny mianownik estetyczny.

Jego romantyczny fortepian śpiewa zarówno w kreśleniu tematów, jak i kunsztownie plecionych ciągach improwizacji. Co ciekawe, pianistyka Torda Gustavsena silnie nawiązuje do romantycznej klasyki, a zarazem jest dość minimalistyczna. Jej nieodparty urok wynika z bogatego wybrzmiewania chromatycznych akordów. Linie fortepianu (rzadko elektroniki) perfekcyjnie uzupełniają delikatnie dozowane akcenty perkusyjne i wysmakowane dopowiedzenia kontrabasu.

Cezary Gumiński
ECM/UNIVERSAL

Audio - styczeń 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Testem pięciu kolumn w cenie 3400 zł (za parę) rozpoczynamy trzyodcinkowy cykl - za miesiąc pięć konstrukcji nieco droższych (3600-3900 zł), ale wciąż wolnostojących, a za dwa miesiące - pięć podstawkowych, w tym samym zakresie ceny. Warto zebrać komplet informacji, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj