Common Practice

ETHAN IVERSON & TOM HARRELL
Common Practice

Jazz
Nasza ocena
Wykonanie:
Nagranie:

Wydaje się, że pianista Ethan Iverson porzucił już na dobre poszukiwania kontrowersyjnych rozwiązań stylistycznych, co akcentował grając w amerykańskiej formacji The Bad Plus. Powrót do bardziej utartych form przypieczętowuje niniejszy album wypełniony jazzowymi standardami w szlachetnej post-bopowej formule.

Wspaniałym gestem ze strony Ethana Iversona było zaproszenie do współpracy znakomitego trębacza Toma Harrella, który – zmagając się z chorobą – dzielnie podejmuje nowe wyzwania w studio i na scenie.

Krążek zawiera rejestrację koncertu, jaki miał miejsce dwa lata temu w legendarnym nowojorskim klubie Village Vanguard. Wiodącą postacią kwartetu na występie był właściwie Harrell, którego gra uosabiała swoistą syntezę cech wszystkich wielkich mistrzów trąbki.

Trąbka Toma Harrella, charakteryzująca się tonem czystym, operowała zasadniczo w środkowym rejestrze, a brzmiała zawsze niezwykle naturalnie i świeżo. Ten ujmujący liryzm Harrella udzielił się Iversonowi, którego stonowany akompaniament na fortepianie był również pełen wyrafinowania.

Bezbłędnie spisała się sekcja rytmiczna: kontrabasista Ben Street i perkusista Eric McPherson. Trudno na "Common Practice" wyróżnić któryś z utworów, choć z pewnością "Sentimantal Journey" najbardziej wpada w ucho.


ECM / Universal

Cezary Gumiński
Cezary Gumiński
Dziennikarz muzyczny i krytyk jazzowy, od 1997 r. współpracuje z magazynem AUDIO. Pisał o muzyce również na łamach magazynów "Jazz", "Jazz Forum", "Machina", "Muza" i "Jazz & Classics". Prowadził audycje i był gościem w PR Pr. 2, Kolor, Radiostacja, Radio Jazz. Był zagorzałym propagatorem kwadrofonii i do dziś słucha z czterech kolumn. Muzyka w jego domu rozbrzmiewa nieustannie, również ze szpulowego magnetofonu. Jest bardziej melomanem niż audiofilem. Najbardziej gustuje w fuzjach jazzu, rocka, etno i klasyki.
Zobacz artykuły autora
Gatunki muzyki
Podobne brzmienie
logo logo