Concierto de Aranjuez

KRZYSZTOF PEŁECH
Concierto de Aranjuez

Klasyka

  • Wykonanie
  • Nagranie

Pierwszy raz usłyszałem słynne "Concierto de Aranjuez" Joaquina Rodrigo w wykonaniu Milesa Davisa i aranżacji Gila Evansa. Pochodziło z płyty "Sketches of Spain" i musiał je nadawać w swoich "Trzech kwadransach jazzu" Jan "Ptaszyn" Wróblewski.

Zanim kupiłem oryginalny album na winylu, trafiła mi się wersja specjalna, na której z jednej strony była interpretacja Milesa, a z drugiej - klasyczna wersja w wykonaniu gitarzysty Johna Williamsa i orkiestry symfonicznej. Pomyślałem wtedy, a byłem zaprzedanym miłośnikiem jazzu, że to też ciekawa muzyka.

Dlatego chętnie sięgnąłem po album polskiego gitarzysty Krzysztofa Pełecha, grającego ten koncert z orkiestrą Filharmonii Narodowej pod kierunkiem Antoniego Wita. Jestem pewien, że to lepsze, bardziej emocjonujące wykonanie niż tamto Williamsa.

Krzysztof Pełech gra dynamicznie, z wirtuozerią, subtelnie tam, gdzie trzeba, mocno w dramatycznych momentach. Przecież Adagio jest hołdem dla ofiar bombardowania Guerniki. Warto posłuchać błyskotliwych wykonań dwóch koncertów Vivaldiego, ale najciekawsza jest współczesna kompozycja Roberta Kurdybacha - Koncert na gitarę i smyczki. Tu z gitarzystą gra orkiestra Amadeus Agnieszki Duczmal. Świetny gitarowy album.

Marek Dusza
DUX

Audio - wrzesień 2018

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Zapraszamy na wielką galę EISA - w tym roku aż 35 nagród dla urządzeń audio - stereo i wielokanałowych, stacjonarnych i przenośnych, analogowych i cyfrowych. Kolumny, słuchawki, wzmacniacze, odtwarzacze, gramofony, daki, amplitunery, całe systemy... To najważniejszy ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj

Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio