KRZYSZTOF PEŁECH Concierto de Aranjuez

Concierto de Aranjuez
Wykonanie
Nagranie

Pierwszy raz usłyszałem słynne "Concierto de Aranjuez" Joaquina Rodrigo w wykonaniu Milesa Davisa i aranżacji Gila Evansa. Pochodziło z płyty "Sketches of Spain" i musiał je nadawać w swoich "Trzech kwadransach jazzu" Jan "Ptaszyn" Wróblewski.

Zanim kupiłem oryginalny album na winylu, trafiła mi się wersja specjalna, na której z jednej strony była interpretacja Milesa, a z drugiej - klasyczna wersja w wykonaniu gitarzysty Johna Williamsa i orkiestry symfonicznej. Pomyślałem wtedy, a byłem zaprzedanym miłośnikiem jazzu, że to też ciekawa muzyka.

Dlatego chętnie sięgnąłem po album polskiego gitarzysty Krzysztofa Pełecha, grającego ten koncert z orkiestrą Filharmonii Narodowej pod kierunkiem Antoniego Wita. Jestem pewien, że to lepsze, bardziej emocjonujące wykonanie niż tamto Williamsa.

Krzysztof Pełech gra dynamicznie, z wirtuozerią, subtelnie tam, gdzie trzeba, mocno w dramatycznych momentach. Przecież Adagio jest hołdem dla ofiar bombardowania Guerniki. Warto posłuchać błyskotliwych wykonań dwóch koncertów Vivaldiego, ale najciekawsza jest współczesna kompozycja Roberta Kurdybacha - Koncert na gitarę i smyczki. Tu z gitarzystą gra orkiestra Amadeus Agnieszki Duczmal. Świetny gitarowy album.

Marek Dusza
DUX

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta maj 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Estrada i Studio maj 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio maj 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu