MARIA CALLAS Verdi Heroines

Verdi Heroines
Wykonanie
Nagranie

Primadonna assoluta - Primadonna stulecia i La Divina, czyli Boska, mówiono o Marii Callas. I to wówczas gdy na scenach operowych występowało wiele najwybitniejszych śpiewaczek.

Mimo że później, na przełomie lat 50. i 60., krytykowano jej głos, to przyznawano, że nikt nie potrafił stworzyć takich kreacji i nie dysponował taką rozpiętością repertuaru od partii Wagnerowskich po arie liryczne i koloraturowe.

Pod koniec swojej kariery Maria Callas śpiewała nawet partie mezzosopranowe - między innymi Carmen. Była wybitną odtwórczynią Wagnerowskich ról Izoldy, Brunhildy i Kundry. Najwspanialsze kreacje stworzyła na początku lat 50. w nagraniach "Toski", zarówno w 1953 r. w mediolańskiej La Scali z Di Stefano i Gobbim, jak i w 1950 r. w Meksyku. W nagraniach bohaterek oper Verdiego, które prezentuje najnowsza płyta Marii Callas, słyszymy arie z Lady Makbet z "Makbeta", Elwiry z "Ernani", Elżbiety i Eboli z "Don Carlosa", Miny z "Aroldo", opery znanej bardziej jako "Stiffelo" oraz głównej roli w "Aidzie".

I choć są to nagrania z lat 1958, 1963 i 1964 - a warto pamiętać, że po raz ostatni Maria Callas wystąpiła w 1965 r. w Covent Garden w roli Toski - to jej głos, mimo pewnych niedostatków, ma w sobie magiczną siłę.

Stanisław Bukowski
EMI CLASSICS 2013

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation marzec 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista marzec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio kwiecień 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu