Point and Line

MOMO KODAMA
Point and Line

Klasyka

  • Wykonanie
  • Nagranie

Urodzona w Osace absolwentka paryskiego konserwatorium Momo Kodama w fascynujący sposób łączy japońską dbałość o szczegóły z europejską wizją muzyki. Na swój nowy album wybrała Etiudy na fortepian L 136 Claude`a Debussy`ego napisane w 1915 r. oraz Etiudy I-VI na fortepian współczesnego japońskiego kompozytora Toshio Hosokawy. Obu twórców dzieli epoka, niemal sto lat, a łączy fascynacja egzotyką. Dla Debussy`ego był to Orient, a dla Hosokawy jest to europejska muzyka współczesna.

- W muzyce Hosokawy znalazłam cechy bliskie Debussy`emu: swobodne podejście do formy i kolorystyki, sens poetyckiej konstrukcji utworu z dużą dozą liryzmu i dynamiki, pomiędzy medytacją i wirtuozerią, pomiędzy światłem a cieniem, pomiędzy zamaszystym gestem, a minimalistyczną elegancją - zwierza się Momo Kodama.

Podczas swoich recitali japońska pianistka wykonywała dotąd etiudy Debussy`ego w całości i w sekwencji ułożonej przez wydawcę. Na płycie postanowiła zmienić kolejność i poprzeplatać utwory obu kompozytorów.

W rezultacie otrzymaliśmy impresjonistyczno-futurystyczny fortepianowy spektakl, który zaciekawia i pochłania słuchacza bez reszty. Swymi interpretacjami o krystalicznej czystości dźwięku, lekkości i dynamice Momo Kodama sprawi przyjemność nawet wymagającym melomanom.

Marek Dusza
ECM/UNIVERSAL

Audio - czerwiec 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Gramofony za 2400 zł to już nie plastikowa tandeta z supermarketów, która pozwala dzisiaj dotrzeć "analogowi" pod strzechy. Dobry dźwięk zawsze trochę kosztuje, czy to ze źródła cyfrowego, czy analogowego, czy z kolumn, czy ze słuchawek. Trzy znane marki - Denon, ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj