XINDAK DAC-5

XINDAK DAC-5

Xindaka znamy od dłuższego czasu. "Wypasione" produkty za stosunkowo niewielkie pieniądze często wykorzystują lampy, które nadają im audiofilski sznyt. Przetwornik C/A Xindak DAC-5 nie jest wyjątkiem.

Xindak DAC-5  to sporej wielkości urządzenie, przypominające bryłą średniej wielkości wzmacniacz zintegrowany. Na wykonanej z płata aluminium ściance przedniej znajduje się mechaniczny wyłącznik sieciowy z podświetlaną na niebiesko obwódką, guzik "Input", którym wybieramy między jednym z dwóch wejść, dwie diody informujące o wybranym wejściu, diodę sygnalizującą synchronizację z napędem, guzik "Mode" oraz dwie diody, wskazujące, jaką wartość upsamplingu wspomnianym guzikiem wybierzemy.

Z tyłu nie ma zbyt wiele, ale to, co jest, wygląda bardzo przyjemnie. Są dwa wejścia cyfrowe - RCA i TOSLINK. Nie znalazłem nigdzie informacji, jaki sygnał jest przez nie akceptowany. Wyjściowe RCA występują w dwóch parach - osobne dla wyjścia z sekcji półprzewodnikowej i osobne z lampowej. Towarzyszy im para gniazd XLR - tylko z wyjścia półprzewodnikowego. 

Przy wejściu cyfrowym straż pełni odbiornik cyfrowy Cirrus Logic CS8414, pracuje on z wartościami granicznymi 24 bity i 96 kHz. Za nim jest przetwornik cyfrowo-analogowy Analog Devices AD1852, 24/192 o dynamice 114 dB. Część analogowa jest bardzo rozbudowana. Po zdekodowaniu sygnału cyfrowego trafiamy do układów Burr-Browna OPA2604, pracujących w konwersji prądowo-napięciowej.

Obudowane są bardzo dobrymi opornikami i polipropylenowymi kondensatorami. Jedna gałąź trafia do lampy 6922EH Electro-Harmonixa (podwójna trioda małej mocy), druga gałąź biegnie do układów scalonych Burr-Browna OPA134, z prestiżowej serii SoundPlus, stamtąd zaś do tranzystorów wyjściowych. Sygnał do gniazd XLR prowadzony jest w całości w formie zbalansowanej.

Brzmienie

Z lampą dostajemy dźwięk niecogładszy, z mocnym, pełnym basem. A "krzem w torze" poprawia rozdzielczość, różnicowanie i akcentuje rytm. Różnice słychać także między upsamplingiem 96 kHz i 192 kHz, jednak są one znacznie mniejsze niż np. przy Stello DA100 Signature. Wyższa częstotliwość nieco wycofuje górę i jeszcze bardziej wygładza dźwięk. 

Dźwięk ma duży wolumen, zaś scena wykracza poza kolumny z obydwu stron. Głębia sceny też była niezła. To wszystko z CD. Zasadnicza zmiana jaka zaszła, była wynikiem podłączenia Xindaka DAC-5 do odtwarzacza plików wysokiej rozdzielczości. Dźwięk wyszlachetniał, nieco złagodniał - ale w dobrym tego słowa znaczeniu, tj. mniej w nim było "cyfry". Największa zmiana dotyczyła jakości wysokich tonów, teraz jedwabistych i spójnych. Nie wiem, czy to wlaśnie konstruktorzy Xindaka DAC-5 mieli na myśli, ale tak wyszło - z 24-bitowymi plikami - bo tu zmiany były największe - dźwięk jest znacznie, znacznie lepszy niż z 16-bitowymi.

Wojciech Pacuła

XINDAK DAC-5

  • Produkowany Tak
  • Regulacja wyjścia Nie
  • Wejście cyfrowe Koax, O
  • Bity / częstotliwość 24/96
  • Słuchawki Nie
  • Wyjścia analogowe RCA, XLR
 
 

Podstawowe dane

  • 2 300 zł

Nasza ocena

  • Wykonanie: Solidna obudowa, w środku układy cyfrowe już nie najnowsze, ale zasilanie bardzo solidne i sekcja analogowa zaawansowana - z lampą na wyjściu.
  • Funkcjonalność: Tylko dwa wejścia, dwie pozycje upsamplingu, którego nie można jednak wyłączyć. Jest wskaźnik synchronizacji, nie ma wskaźnika częstotliwości próbkowania.
  • Brzmienie: Wyrównane, solidne, bez przekłamań. Bardzo dobra scena. Znakomicie z plikami hi-res, 24- bitowymi.
NUFORCE DAC-80

NUFORCE
DAC-80

Cena: 3 400 zł

ROTEL RDD-1580

ROTEL
RDD-1580

Cena: 3 400 zł

IFI AUDIO iDAC2+iUSB3.0

IFI AUDIO
iDAC2+iUSB3.0

Cena: 3 600 zł

Audio - marzec 2017

Strefa Magazynu

Audio 3/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
OPERA LOUDSPEAKERS Quinta SE

OPERA LOUDSPEAKERS
Quinta SE

Wśród wszystkich konstrukcji tego testu Opera Quinta SE wcale nie jest "naj" pod żadnym oczywistym względem. Nie jest na...

Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio